دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران طی روزهای ۲۵ الی ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.

فراخوان ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش «قدس آنلاین»،   دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران از ۲۵ لغایت ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار می‌شود.

این مسابقات قرآنی در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال ویژه برادران برگزار خواهد شد.

این مسابقات از تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) شروع و تا بیست و نهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ ویژه برادران در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.

زمان ثبت‌نام این رقابت‌ها از اول بهمن‌ماه آغاز و تا آخر دهم بهمن ادامه خواهد داشت.

داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، ابتدا به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی www.dqat.ir مراجعه کرده و فرم‌های ثبت‌نام را پر کنند. همچنین پس از پایان فرصت ده روزه ثبت‌نام، از صبح یازدهم بهمن‌ماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه به سایت مراجعه کنند زیرا در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت نام الزامی است، ضمناً تاکید شده است که داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت مراجعه و ثبت‌نام کنند، بدیهی است که پس از پایان مهلت ثبت نام، به هیچ عنوان زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

جوایز حد نصاب‌ها

در این دوره از مسابقات تمامی حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب ۹۰ امتیاز را در صحت حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

همچنین حافظان بیست جزء، ده جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب ۹۰ امتیاز از یکصد امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ ۴۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب ۸۰ امتیاز از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

تمامی حافظان قرآن در همه رشته‌ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین ۸۵ تا ۹۰ باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می‌کنند. همچنین قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از ۷۵ تا ۸۰ باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند.

داوطلبان شرکت‌کننده از استان‌های تهران و البرز لازم است در مراسم اختتامیه که با صرف ناهار در ظهر روز جمعه بیست و نهم بهمن‌ماه در همان محل برگزار خواهد شد حضور داشته باشند و جوایز حد نصابی آنها بصورت نقدی در همان جلسه تقدیم خواهد شد.

جوایز نفرات برتر مسابقات

نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ ۳ میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نفرات سوم مبلغ ۲ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهندکرد.

در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ ۲ میلیون تومان، نفرات دوم ۱.۵ میلیون تومان و نفرات سوم ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته حفظ ده جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ ۱ میلیون و ۵۰۰، ۱ میلیون و ۲۵۰ و ۱ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۲ میلیون، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۱ میلیون و ۵۰۰، ۱ میلیون و ۲۵۰ و ۱ میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام کنند.

شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن می‌توانند شرکت کنند، ضمناً حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن (تحقیق) داوطلب شوند اما قاریان صرفاً باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل‌خوانی نمی‌توانند در رشته‌های حفظ یا بالعکس شرکت کنند، چرا که یک حافظ عملاً در هنگام آزمون، ترتیل‌خوانی می‌کند و همان مواد امتحانی را دارا است.

در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل صبحانه، ناهار و شام بعمل خواهد آمد اما درخصوص اسکان داوطلبان، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها