سرمربی تیم بسکتبال بانوان کوشا سپهر سبلان گفت: یکی از دلایلی که انگیزه بانوان بسکتبال را برای ادامه راه کم می‌کند نبود بازی‌های خارجی است.

نبود بازی‌های خارجی، بانوان بسکتبالیست را بی‌انگیزه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، پوران عباسی  در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: لیگ بسکتبال بانوان امسال افت و خیز زیادی داشت. بعضی از تیم‌ها بسیار ضعیف ظاهر شدند و بعضی از تیم‌ها نیز به دلیل عدم سرمایه‌گذاری اسپانسرها نتوانستند تا مثل گذشته در لیگ حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا اسپانسرها تمایلی به سرمایه‌گذاری در تیم‌های بانوان داشته باشند عدم حضور بسکتبال بانوان ایران در رقابت‌های خارجی است. همین موضوع باعث شده تا بانوان بسکتبالیست هم انگیزه خود را برای ادامه راه از دست بدهند.

سرمربی تیم بسکتبال کوشا افزود: البته از چندی پیش موضوع پیگیری حضور بسکتبال بانوان ایران با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین المللی به طور جدی مطرح شده است و امیدواریم این پیگیری‌ها به سرانجام مثبت ختم شود. این موضوع کمی امیدوارمان کرد اما هنوز خبر نهایی در این خصوص نشنیده‌ایم.

عباسی یادآورشد: در این میان به ما اعلام کردند که بازی نمادین بین دو تیم کوشا و گاز با حضور ناظر فیبا برگزار خواهدشد. این بازی ابتدا قرار بود اواسط مرحله پلی‌آف برگزار شود. به همین دلیل ما هزینه زیادی کردیم و دو دست لباس که برای تایید فیبا طراحی شده بود را تهیه کردیم. تمرین‌های خودمان را بر همین مبنا قرار دادیم اما اعلام کردند که این بازی لغو شده است. چند باری خودمان را برای برگزاری این بازی آماده کردیم اما هربار به دلیلی منتفی شد.

وی تصریح کرد: حالا اعلام کرده‌اند که فینال سوپرلیگ با حضور ناظر فیبا برگزار می‌شود که باز هم امیدواریم که این اتفاق بیفتد اگر چه ما مدت‌هاست در این امیدواری به سر می‌بریم تا شاید تاییدیه فیبا را برای حضور در میادین بین‌المللی اخذ کنیم.

سرمربی تیم کوشا درباره بازی دور برگشت این تیم برابر ذوب‌آهن گفت: ما خود را برای رقابت با تیم ذوب‌آهن آماده کرده بودیم اما ذوبی‌ها برابر تیم ما حاضر نشدند و از این بابت خیلی تعجب کردیم.

عباسی  ادامه داد: ما خود را برای قهرمانی در سوپر لیگ آماده کرده‌ایم و همه تلاش ما این است که این عنوان را به دست بیاوریم، اگرچه کار ساده‌ای نداریم . دو تیم نفت و گاز هم تیم‌های قدرتمند و مدعی هستند.

با توجه به پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های سوپر لیگ A بسکتبال بانوان تیم‌های نفت آبادان ،گاز تهران،کوشا سپهر سبلان و گروه بهمن جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را به دست آوردند.

برچسب‌ها