سرپرست تیم‌ ‌ملی هندبال بانوان از برگزاری اردوی تیم ملی هندبال بدون حضور تیم ملی جمهوری آذربایجان خبر داد.

سرپرست تیم‌ ‌ملی هندبال بانوان: تیم ملی آذربایجان در اردو حاضر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، طاهره مبری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نیامدن تیم بانوان جمهوری آذربایجان برای بازی‌های تدارکاتی با تیم‌ ‌ملی هندبال ایران، اظهار کرد: متاسفانه این تیم در این اردو  به ایران نخواهد آمد. برخورد با تعطیلات ژانویه سبب شد تا در مسیر نامه‌نگاری به بن‌بست برخورد کنیم. البته آن‌ها پیش از این اعلام رضایت خود را برای حضور در ایران و تمایل برای بازی‌های تدارکاتی اعلام کرده بودند، اما اکنون آن‌ها با ارسال نامه‌ای اعلام کرده‌اند که از پانزدهم بهمن‌ماه، هر زمان که ایران بخواهد، می‌توانند برای این بازی‌ها در ایران حاضر شوند.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون هندبال ایران می‌خواهد که این دیدارها در آن زمان برگزار شود؟ گفت: 100 درصد فدراسیون خواهان این موضوع است چون اگر نمی‌خواست هیچ‌گاه درخواستی نمی‌داد، اما این که در آن زمان، شرایط برای ایران با توجه به فرصت کمی که تا مسابقات آسیایی باقی مانده فراهم باشد یا خیر؟ و آیا این دیدارها در آن زمان به صلاح تیم ملی بانوان هست یا نیست؟ مشخص نیست. فکر نمی‌کنم 15 روز مانده تا قهرمانی آسیا بازی تدارکاتی زیاد صحیح باشد.

سرپرست تیم‌ ‌ملی هندبال بانوان ادامه‌ داد: برگزاری بازی تدارکاتی خیلی خوب است اما آن موقع که دیگر 10 تا پانزده روز به آغاز مسابقات بیش‌تر نمانده است هدف ما کاهش فشار بر روی بازیکنان است. این گونه دیدارها که درست نزدیک به مسابقات مهم برگزار می‌شود برای تیم‌هایی است که دست‌شان به سبب وجود بازیکن قوی پر باشد و بازیکن ماهر و دسته یک زیاد داشته باشند. اما ما آن‌قدر بازیکن خوب در اختیار نداریم که اگر با احتمال یک درصد آسیب ببینند، بتوانیم نفر جایگزین داشته باشیم، به همین سبب باید با احتیاط عمل می‌کنیم. دو هفته‌ مانده به رقابت‌ها اگر کسی آسیب ببیند زمان بازسازی هم وجود ندارد.

او در پایان در پاسخ به این که آیا در نهایت این دیدار برگزار خواهد شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا در شرایط خوب این تیم را به رقابت‌های آسیایی اعزام کند. چیزی که من متوجه شدم فدراسیون متقاضی این دیدارهای تدارکاتی هست که اگر نبود اعلام می‌کرد دعوت‌نامه بعدی به دردش نمی‌خورد و درخواست آن‌ها را برای بعد از 15 بهمن‌ماه رد می‌کرد. اما این موضوع نیاز به این دارد که در جلسه جدید که درست در آغاز هشتمین دوره اردوی تیم ملی برگزار می‌شود، کادر فنی دور هم جمع شوند و در این‌باره تصمیم‌گیری کنند و نتنیجه را اعلام کنند که می‌خواهند دعوت آن‌ها را بپذیرند یا خیر؟

هشتمین دوره اردوی تیم ملی هندبال بانوان جهت شرکت در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا از 27 دی تا 3 بهمن‌ماه در تهران تشکیل می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که تیم آذربایجان برای حضور در بازی‌های تدارکاتی با تیم ملی هندبال بانوان ایران موافقت کرده است و این اردو از 30 دی‌ماه با حضور تیم آذربایجان و دیدارهای تدارکی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها