کارشناسان امنیتی هشدار دادند الگوی قفل صفحه گوشی‌های اندرویدی، ایمن نبوده و به آسانی قابل باز شدن است.

هشدار کارشناسان نسبت به ناامن بودن قفل گوشی‌های اندرویدی

به گزارش "قدس آنلاین"؛ کارشناسان امنیتی به کاربران ابزارهای هوشمند اندرویدی هشدار دادند قفل امنیتی تعبیه شده بر روی صفحه گوشی‌های هوشمند آنها چندان هم کارساز نیست و به راحتی می‌تواند از سوی سارقان باز شود.

طبق اعلام این کارشناسان، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که به الگویی تعریف شده از سوی کاربر مجهز شده‌اند، فاقد ایمنی کافی هستند.
به گفته آنها، نرم‌افزارهایی در حال حاضر طراحی شده‌اند که می‌توانند رد برجای مانده از اثر انگشت را شناسایی کرده و با خواندن مسیر حرکت انگشت، الگوی انتخاب شده از سوی کاربر برای باز کردن گوشی را به آسانی تشخیص دهند. به این ترتیب قفل بودن دستگاه هوشمند نمی‌تواند تضمین‌کننده امنیت آن باشد زیرا هکرها و سارقان به راحتی می‌توانند قفل صفحه گوشی هوشمند شما را باز کنند.
هکرها و سارقان حتی نیاز ندارند از مدل گوشی یا سایز آن مطلع باشند. نرم‌افزارهایی که برای این منظور وجود دارند به آنها این امکان را می‌دهد که بدون دیدن الگوی نقاشی شده بر روی صفحه نمایشگر، از آن یک کپی تهیه کنند. آنها فقط نیاز دارند در فاصله 1.5 تا 2 متری شخص قربانی قرار بگیرند و از همان فاصله که به نظر شما زیاد می‌آید، فیلمی از باز شدن صفحه قفل شده گوشی تهیه کنند.
این نرم‌افزارها با بازبینی فیلم، اثر برجای مانده از انگشت یا مسیر حرکت آن برروی گوشی را ردیابی کرده و آن را به هکر نشان می‌دهند.
کارشناسان توصیه می‌کنند برای قفل کردن صفحه گوشی هوشمند از "پین کد" یا "رمز عبور" استفاده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها