رئیس فدراسیون دوومیدانی می گوید در فدراسیون به روی همه ورزشکاران باز است و از همه ملی پوشان حمایت خواهد شد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت

به گزارش قدس آنلاین، رقابتهای دوومیدانی قهرمانی داخل سالن کشور با قهرمانی استان فارس به پایان رسید. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی پس از پایان این رقابتها در یک نشست خبری کوتاه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

کیهانی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به رقابتهای دوومیدانی داخل سالن کشور و غیبت چند چهره معترض در آن تصریح کرد: ما مسابقاتی را برگزار کردیم و هر ورزشکاری می توانست در آن حضور پیدا کند یا نکند.هیچ اجبار و قیدی برای حضور ورزشکاران نداشته و نداریم.مثلا حسن تفتیان چون هفته آینده به اردوی خارج از کشور می رود نیامد و سایرین نیز ممکن است دلایلی برای غیبت خود داشته باشند.

رقم قابل توجهی از اسپانسر کمک گرفتیم
رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که تا چه اندازه به وعده های انتخاباتی خود در خصوص جذب اسپانسر عمل کرده اید گفت: همه می دانند که هیچ زمانی چنین حامی مالی در کنار ورزش دوومیدانی نبوده است.ما با اسپانسر اصلی خود قرارداد یک ساله بسته ایم و با دومین اسپانسر نیز به توافق رسیده ایم.در رقابتهای اخیر دوی ماراتن نیز اسپانسری جدا مبلغ بالایی هزینه کرد و در مجموع رقم قابل توجهی از اسپانسر جذب کرده ایم.

حدادی در راس ورزشکاران مورد حمایت ماست
کیهانی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی عنوان کرد: کیهانی حدود دو یا سه ماه پس از جراحی تمرینات آب درمانی را شروع کرد و هم اکنون در کیش دوره خوبی را پشت سر می گذارد.قرارداد سپهرزاد سرمربی وی نیز امضا شد  و در حال حاضر در تمرین به سر می برند.برنامه احسان اردوی ۲۱ روزه در کیش-اردوی ۲۱ روزه در تهران-اردوی ۲۱ روزه در قطر و اردوی ۲۱ روزه در آفریقای جنوبی است و پس از آن تمرینات مجددا در تهران پیگیری می شود.

وی افزود: احسان پس از آن در رقابتهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می کند.ما برای ملی پوشان برنامه حمایتی خوبی در نظر داریم و احسان در راس ورزشکاران مورد حمایت رشته دوومیدانی است.

نتایج قابل قبولی به ویژه در بخش بانوان مشاهده کردیم
رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه چقدر چهره جدید در رقابتهای داخل سالن کشور دیدید گفت: خیلی از استانها با چهره های جدید در این رقابتها حضور پیدا کردند. نتایج نیز نسبتا قابل قبول بود. به ویژه در بخش بانوان که نتایج مطلوبی کسب شد.

وی ادامه داد: برنامه جدی برای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا داریم و آن هم مطالعه روی نفر به نفر ورزشکاران است.

برنامه ریزی فدراسیون برای ملی پوشان برتر کشور
کیهانی با بیان اینکه به جز حدادی که به صورت منظم در حال تمرین است سایر ملی پوشان نیز برنامه ریزی دقیق تمرینی دارند گفت: تفتیان تا هفته آینده به فرانسه می رود و با یکی از بهترین مربیان جهان تمرینات خود را آغاز می کند.در پرتاب چکش قصد داریم کار را با یکی از برترین مربیان جهان که شاگردانش ۴ مدال المپیک آورده اند آغاز کنیم.البته هنوز در این مورد به توافق نهایی نرسیدیم.

وی افزود: شرایط برای برادران صمیمی نیز به همین صورت است و از آنها حمایت می کنیم.هرکس خودش را به حد نصاب مشخص شده برساند برنامه ریزی فدراسیون شامل حالش می شود.

آیا برادران صمیمی برنامه های فدراسیون را قبول می کنند؟
کیهانی در پاسخ به این سوال که آیا برادران صمیمی این برنامه ها را قبول می کنند یا خیر گفت: ما تقسیم بندی ورزشکاران را از قبل اعلام کردیم و برنامه ها نیز مشخص شده است.ورزشکاران حتما باید بیایند چرا که برنامه های فدراسیون در راستای رشد آنهاست.درهای تیم ملی دوومیدانی همیشه به روی این ورزشکاران باز است.

وی افزود: برنامه ریزی ها انجام شده است.ورزشکاری که به اردو بیاید امکانات تمام و کمال می گیرد.اما ورزشکاری که بخواهد در شرایط خودش تمرین کند مشمول این داستان نمی شود.برای برادران صمیمی هم اردوی خارجی و هم مربی خارجی به علاوه کمک هزینه در نظر گرفته ایم اما وقتی خودشان به اردو نیایند اتفاقی نمی افتد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به حمایتهای پیش از المپیک از برادران صمیمی گفت: برادران صمیمی را با یک مربی مطرح به اردوی مجارستان فرستادیم اما بعد از ۲ ماه آنها به ایران بازگشتند. آیا فدراسیون از آنها خواست به ایران بیایند؟ اگر بهانه دلتنگی خانواده است پس احسان حدادی یا تفتیان دلشان برای خانواده شان تنگ نمی شود؟ به هرحال مبالغ درخواستی برادران صمیمی هر ماه برای آنها واریز شد و مدارکش نیز در فدراسیون موجود است.

مواضع وزارت ورزش در خصوص بیانیه دوومیدانی کاران چه بود؟
مجید کیهانی در پاسخ به این سوال که مواضع فدراسیون در خصوص اعتراض و بیانیه دوومیدانی کاران چه بود گفت: ما گزارشی از اقدامات انجام شده برای وزارت ورزش و جوانان فرستادیم و من نیز دیداری با دکتر سجادی داشتم.مواضع فدراسیون کاملا مشخص است .چه امکانات بیشتری می شد در اختیار ورزشکاران گذاشت؟ مواضع وزارت ورزش هم همین است.وزارت ورزش و جوانان یا هر ارگان دیگری نیز حمایت از وزشکاران را می خواهد که این کار انجام می شود.

برچسب‌ها