سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد نمی توانند از کشتی گیرانی که در المپیک بودند استفاده کنند.

نمی توانیم از فرنگی کاران المپیکی استفاده کنیم/ باید عقب ماندگی را جبران کنیم

قدس آنلاین - گروه ورزشی: هاشم رسائی فر: هرچه المپیک لندن برای کشتی فرنگی ما به یاد ماندنی و خاطره انگیز شد در ریو شاگردان محمد بنا اصلا نتوانستند انتظاراتی که از آنها می رفت را برآورده نمایند.

پایان المپیک 2016 ریو پایان بنایی بود که آقای خاص کشتی فرنگی دنیا آن را مهندسی کرده بود و دیگر نمی شد به آینده آن دل بست. با رفتن محمد بنا از کشتی فرنگی نسل طلایی که او به کشتی ایران و دنیا معرفی کرده بود نیز به خط پایان رسید. علی اشکانی که به مانند محمد بنا تجربه کسب مدال نقره جهانی را دارد و تا قبل از حضور در تیم ملی کشتی فرنگی با ملی پوشان جوان کار کرده بود شد جایگزین بنا.

حالا او اصلی ترین دغدغه اش سروسامان دادن به اوضاع تیم ملی بعد از رفتن کشتی گیران با تجربه گذشته است.

* به عنوان نفر اول کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی چه فکری برای خلاء به وجود آمده بعد از رفتن ملی پوشان سابق تیم ملی دارید؟
- همان طور که می دانید تیم ملی کشتی فرنگی بعد از المپیک دچار تغییرات بزرگی شد و به نوعی دچار پوست اندازی کرد. ما هم برای اینکه بتوانیم این خلاء را پوشش دهیم از وجود تمام نفراتی که احتمال می دهیم بتوانند تیم ملی را همراهی کنند استفاده خواهیم. چه کشتی گیران جوان آینده داری که کم هم نیستند در کشتی کشورمان، چه کشتی گیران پشت خط مانده ای که تا کنون فرصتی برایشان پیش نیامده تا بتوانند توانایی هایشان را بروز دهند.

* به نظر شما می شود با جوان ها و پشت خط مانده ها توقعاتی را که از کشتی فرنگی ایران در دنیای کشتی می رود را برآورده نمود؟
- نمی شود گفت شرایط جوانان و پشت خط مانده ها آنقدر خوب است که انتظارات را در همان ابتدا برآورده نمایند اما پتانسیل بالایی در آنها می توان پیدا کرد که ما را به آینده امیدوار می‌کند که البته این یک نکته مثبت است. با این وجود و با توجه به توقعاتی که ایجاد شده است فکر می کنم نصف آرزوها و انتظارات را بشود برآورده نمود.

* شما قبل از حضور در تیم ملی بزرگسالان مسؤولیت هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده داشتید حتما این موضوع می تواند کمک بزرگی برای شناخت از توانایی ها و پتانسیل های موجود به شما و کادر فنی تیم ملی بکند؟
- یقینا همین طور هست که می گویید.من وهمکارانم شناخت خوبی از وضعیت کشتی گیران جوان داریم اما این شناخت تضمین کننده همه چیز نیست آنها نیاز به  زمان دارند  باید در میادین مختلف مورد آزمایش قرار بگیرند تا امثال حمید سوریان هایی را بتوانیم پیدا کنیم و پرورش دهیم.رسیدن به این هدف هم نیاز به صبر و تحمل دارد.

* این گونه که از شواهد برمی آید انگار دیگر قصد استفاده از کشتی گیران المپیکی را ندارید؟
- ابتدا باید بگویم درب خانه کشتی به روی همه این عزیزان باز است و کسی نمی تواند مانع حضور آنها شود. اما آنچه که مسلم است این کشتی گیران پا به سن گذاشته اند و شرایط سختی برای بازگشت به دوران اوج دارند هرچند خود آنها نیز دو دل هستند که با کوله باری از تجربه و مدال بخواهند دوباره برگردند و باز هم مثل سابق کشتی بگیرند در کل دوباره برگشتنشان سخت است. من هم دوست دارم باشند اما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم. آنها به اندازه توانایی هایشان به کشور خدمت کردند و همه مردم قدر این زحمات را به خوبی می دانند.

* اصلی ترین هدفی که کشتی فرنگی ایران برای آینده در نظر گرفته است چیست؟
- در مرحله اول هدفمان این است که بعد از رفتن المپیکی ها این عقب افتادگی را به خوبی جبران کنیم و خودمان را به کشتی دنیا برسانیم. اهداف بعدی نیز موفقیت در رقابت های جهانی ، بازی های آسیایی و المپیک پیش رو است.

برچسب‌ها