با قرار گرفتن در روزهای پایانی عمر شورای چهارم شهر تهران باید دید آیا شورایی که تمام افتخارش به تخصص گرایی بوده اعضایش توانسته اند بر صندلی مناسبی در شورا از نظر سمت، مدرک تحصیلی و سوابق کاری بنشینند.

شورای چهارم از داعیه تا واقعیت تخصص گرایی/ آیا اعضا بر صندلی خود نشسته اند؟

قدس آنلاین - شورای اسلامی شهر تهران در سال آخر خود قرار دارد. شورایی که تمام افتخارش به حضور متخصصان است، افرادی که به گفته خود بیش از صبغه سیاسی، متخصص هستند. جدولزیر بیانگر رشته های تحصیلی و فعالیت های فعلی و گذشته  31 عضو شورای شهر تهران است. با نگاهی به این جدول دیده می شود که انتخاب مهدی چمران به عنوان رییس شورای شهری  همانند تهران که چرخ تصمیم ها و البته نه نیازهایش بیشتر بر محور ساخت و  ساز می چرخد، متناسب با تحصیلات خود انتخاب مناسبی بوده است.به گزارش افکارنیوز، اما نائب رییس شورای شهر تهران هر چند که در مدت زمان سرداریش با رشته تحصیلی خود همخوانی نداشته اما با مدرکی که ار کارشناسی ارشد برنامه ریزی فرهنگی دریافت کرده می تواند در موضوعات فرهنگی یاری رسان پایتخت وشورایش باشد.ابوالفضل قناعتی اگر بی ارتباط بودن رشته تحصیلی اش را به عضویت اش در کمیسیون عمران و حمل و نقل نادیده بگیریم می توان  گفت مدرک مدیریتش شاید بتواند در عضویت هیئت رییسه راه گشا باشد. هر چند در پرونده کاری خود مدیر عامل موسسه سازندگی شهید همت نیز بوده است.

اما محسن پیرهادی عضو دیگر هیئت رییسه برای عضویت در کمیسیون حقوقی و نظارت در رشته روابط بین الملل تحصیل کرده که این رشته مواد فکری خود را از رشته‌های مهندسی، اقتصاد،تاریخ و حقوق بین‌الملل، فلسفه، جغرافیا، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و جرم شناسی، روانشناسی و مطالعات جنسیت، مطالعات فرهنگی و فرهنگ‌شناسی می گیرد.

سخنگوی شورای شهر باید شخصی باشد که در بالاترین سطوح مدیریتی حضور داشته. این امر برای وزیر سابق ارتباطات سابقه خوبی برای به دست گرفتن کسوت سخنگویی است اما ارتباطی بین عضویتش در کمیسیون عمران و حمل و نقل با رشته تحصیلی و سوابق اجرایی اش که همه در حوزه کامپیوتر و مخابرات بوده دیده نمی شود. شاید اگر تهران هوشمند سازی را جدی می گرفت  تخصص این عضو شورا در کمیسیون عمران و حمل و نقل مرتبط تر به نظر می رسید.

هادی ساعی عضو کمیسیون معماری و شهرسازی است. قهرمانی که سوابق اجرایی و رشته تحصیلی اش نیز حرف از ورزش می زند.  اما عضویتش در این کمیسیون تا جایی که شواهد نشان می دهد مرتبط نیست.

اما ولی الله شجاع پوریان عضو آرام شورا به عنوان شخصی که دکترای حقوق بین الملل دارد برای عضویت در کمیسیون نظارت و حقوقی انتخاب مناسبی است.

عباس جدیدی عضو خبرساز شورا هر چند که تا پیش از حضور در شورای شهر بین فعالیت قالبش یعنی کشتی با رشته ای که به  عنوان تحصیل انتخاب کرده ارتباطی وجود نداشت اما این عضو نیز با دارا بودن فوق لیسانس حقوق قضایی در کمیسیون نظارت و حقوقی قرار دارد که انتخاب مناسبی است. احمد حکیمی پور نیز همانند جدیدی و تنی چند از اعضای شورا حقوق خوانده اما اکنون رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر است و در سوابق قبلی اش نیز ارتباطی بین مدرک تحصیلی و سوابق اجرایی اش  دیده نمی شود.

محمد سالاری به عنوان رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز شخصی است که در سوابق خود رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور هادیان شهر گستر را دارد اما نه به این دلیل بلکه به دلیل دارا بودن مدرک دکترای شهرسازی انتخاب مناسب و مرتبطی برای ریاست کمیسیون مربوطه اش است.

با توجه به سوابق محمد مهدی تندگویان فرزند وزیر سابق نفت می توان فهمید او بیشتر شخصی اجرایی است تا جایی که مدیریت اکسپو ایران که بالاترین سطح اجرایی را دارد در کارنامه خود قرار داده اما برای قرار گرفتنش در کسوت نائب رییس کمیسیون  معماری و شهرسازی، کارشناس ارشد مدیریت شهری می تواند از این حیث که ساخت و سازها بر اساس اصول مدیریت شهری دیده شود، انتخابی مرتبط باشد.

اما رییس کمیته ایمنی و سلامت شورای شهر شخصی است که دکترای بهداشت باروری دارد. معصومه آباد که با مدرکی که دارد حضورش در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری توجیه پذیر است اما به نظر می رسد همانقدر که اصول ایمنی و  سلامت مرتبط و غیر مرتبط است قرار گرفتن شخصی با دکترای بهداشت باروری به ریاست این کمیسیون هم می تواند مرتبط باشد هم غیر مرتبط.

اما غلامرضا انصاری که در کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارد به عنوان عضو این کمیسیون و سفیر سابق ایران در سه کشور  دارای مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی است.

 الهه راستگو نیز شاید دکترای استراتژیکش در کسوت رییس ستاد سمن های شهر تهران راهگشا باشد اما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نمی توان ارتباطی بین سوابق و مدرک تحصیلی اش یافت.

رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران است. هر چند که ادغام چند تخصص گوناگون در یک کمیسیون باعث می شود هر شخصی که رییس این کمیسیون شود از اشراف کامل بر یک یا دو حوزه باز بماند اما با توجه به این که حافظی یک پزشک است میتوان گفت حضورش در کسوت رییس این کمیسیون می تواند در حوزه سلامت و تا  حدودی محیط زیست به ویژه حوزه آلاینده ها راهگشا باشد.

نام محمد حقانی با حوزه خدمات شهری و محیط زیست در شهرداری به سبب سابقه طولانی اش در این حوزه ها، گره خورده. وی فوق لیسانس کشاورزی دارد و به عنوان رییس کمیته محیط زیست چه در مدرک تحصیلی و چه در حوزه سوابق و اجرا توانسته در  جایگاه مناسبی از شورای شهر قرار بگیرد.

اما به فاطمه دانشور که می رسیم می بینیم حضورش در کسوت رییس کمیته اجتماعی نه ارتباطی به کارشناسی مدیریت بیمارستانی اش دارد و نه مدرک و فعالیت های بازرگانی و تجاری اش را پوشش می دهد. اما ثروت این عضو شورا منجر به حضورش  در موسسه های خیریه و نیز تاییس یک موسسه به مدیریت خودش شده است که این امر اطلاعات و فعالیت هایش را در حوزهآسیب های اجتماعی افزایش داده و حضورش را به عنوان رییس کمیته اجتماعی توجیه می کند.

شاید اگر علی رضا دبیر جدای از تشک کشتی به فکر دریافت مدرک در حوزه دکترای منابع انسانی نبود و حضور در دانشکده مدیریت و حسابدرای علامه در سوابقش نبود انتخاب او به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه، سوال برانگیز بود. اما این قهرمانالمپیک و جهان در رشته درسی اش راهی جدای از ورزش رفته.

هر چند احمد دنیامالی را با قایقرانی و بخش هایی از حوزه ورزش می شناسند اما کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهر سازی و  دکترا برنامه ریزی شهری اش در کنار فعالیت های گسترده عمرانی در بخش ها و شرکت های مختلف و نیز حضور پررنگش در راه آهن کشور در مجموع این گزینه را شاید بهترین و مرتبط ترین گزینه تصدی یک سمت در شورای شهر کند، سمتی به نام رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک.

 اسماعیل دوستی که پیش از قرار گرفتن در سمت نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک حضور در پست هایی همانند بخشدار، شهردار  فرماندار را تجربه کرده با فوق لیسانس برنامه ریزی شهری اش توانسته آن بخش از حوزه های عمرانی و حمل و  نقلی را که نیاز به تخصص برنامه ریزی شهری دارد، پوشش دهد.

از مدرک تحصیلی و رشته دانشگاهی حسین رضازاده اطلاعاتی کسب نکردیم اما با توجه به پست ها و فعالیت هایی که در رشتهوزنه برداری در سطح جهانی داشته است، به نظر می رسد حضورش در سمت رییس کمیته ورزش شورا بی ارتباط نباشد.هر چند در همین شورا تحصیل کرده ای در رشته تربیت بدنی را داریم که در کمیسیون معماری و شهرسازی مشغول است.

سوابق محسن سرخو از حضور در سازمان غله تا سازمان انرژی اتمی را نشان می دهد. اما این عضو شورا که لیسانس مهندسی عمران و  فوق لیسانس مدیریت صنعتی دارد و پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان رتبه ارشد در محاسبه، نظارت و اجرا را نیز دریافت کرده به نظر می رسد بیشتر در حوزه های عمرانی راهگشا باشد تا رییس کمیته حمل و نقل. هر چند که شواهد و مصاحبه ها بیانگر  این است که با حوزه حمل و نقل بیگانه نیست.

پرویز سروری که اکنون رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر است در رشته های مدیریت دولتی و نیز مدیریت امور دفاعی تحصیل کرده. به نظر می رسد این حوزه ها نمی توانند ارتباط چندانی با یکدیگر داشته باشند.

اما عضو روشندل و حقوقدان شورا علی صابری در سوابق و تحصیل و تصدی سمت خود در شورا یعنی عضویت در کمیسیون نظارت و حقوقی کاملا موفق عمل کرده. این اتفاق برای اقبال شاکری نیز که رییس کمیته عمران است و دکترای رشته مهندسی و مدیریت ساخت  را دارد و مهندس عمران است نیز افتاده.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر که عضو جانباز این شورا نیز است نه به واسطه کارشناس جامعه‌شناسی و  حقوق قضایی اش و نه به واسطه کارشناسی ارشد مطالعات استراتژیک اش بلکه به دلیل سابقه طولانی و پررنگش در حوزه فرهنگ و تدوین کتاب به این سمت دست یافته. اما مدارک تحصیلی این عضو به سمت فعلی اش بی ارتباط است.

عباس شیبانی پیرمرد بی آزار شورای شهر که سابقه فعالیت های سیاسی اش پر رنگ است، پزشکی است که به واسطه تصدی پست وزیر کشاورزی در سال های دور اکنون عضو کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر پایتخت است. شاید بتوان گفت سوابق اجرایی و کاری وی از تمامی اعضای شورا پررنگ تر و بخشی از تاریخ سیاسی ایران است.

حبیب کاشانی را همه با پرسپولیس و بعد از آن فعالیت های آموزشیش به عنوان معلم می شناسند اما وی لیسانس حقوق دارد و در کمسیون برنامه و بودجه عضو است.

احمد مسجد جامعی نامش با حوزه فرهنگ گره خورده. او علاوه بر این که در دو دولت وزیر فرهنگ و ارشاد بود، نمایشگاه کتابو خانه کتاب را نیز راه اندازی کرده. او اکنون عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است. می توان گفت  از این نظر با سوابق کاری  خود نزدیک است اما او کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی دارد.

شاید کسی نداند که عبدالحسن مختاباد که همه او را به آواز و موسیقی میشناسند و اکنون ریییس کمیته هنری شورای شهر است علاوه بر دکترای موسیقی، در رشته هایی همانند جامعه شناسی و  زبان انگلیسی نیز تحصیل کرده و مدرک گرفته. سوابق او همه  در حوزه موسیقی است.

آخرین عضوی که در مورد مدارک  سوابق آن باید سخن گفت عبدالمقیم ناصحی است. عضو روحانی شورای شهر که فوق لیسانس فقه و اصول دارد و رییس کمیسیون فرهنگی  واجتماعی شورای پایتخت است. شاید حضور این شخص در کمیسیون حقوقی و نظارت توجیه بهتری داشت اما شاید فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی شهرداری در حوزه مشاور عالی شهردار داشته دلیل این انتخاب بوده هر چند که تهران با تلنباری از معضلات فرهنگی و اجتماعی می تواند در شورایش رییسی با مدرکی کاملا مرتبط در کمیسیون فرهنگی اجتماعی اش داشته باشد.

نام و نام خانوادگی

سمت در شورا

مدرک تحصیلی

مهم ترین سوابق

مهدی چمران

رییس

کارشناسی ارشد معماری

  1. رییس دانشکده هنرهای زیبایدانشگاه تهران /
  2. رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس/
  3. معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا/
  4. مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا

مرتضی طلایی

نائب رییس

کارشناسی علوم سیاسی/

کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی امور فرهنگی

  1. فرمانده پلیس شهر اصفهان
  2. رئیس پلیس تهران
    1. فرمانده انتظامی استانمازندران

ابوالفضل قناعتی

عضو هیئت رییسه/ عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران

کارشناس مدیریت

 1-  مدیرعامل مؤسسه سازندگی شهید همت

  1. رئیس هیئت بدنسازی استان تهران
  2. رئیس سازمان بسیج ورزشکاران تهران  بزرگ

محسن پیرهادی

عضو هیئت رییسه/ عضو کمیسیون حقوقی و نظارت

کارشناس ادیان و عرفان/

دکترا روابط بین الملل

  1. معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه سه و هفت
  2. مدیر امور اجتماعی فرهنگی شورای اصناف کشور
  3. مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران

رضا تقی پور

سخنگو/ عضو کمیسیون عمران حمل و نقل

کارشناسی کامپیوتر/ کارشناسی ارشد پژوهشی علوم مدیریت و مهندسی صنایع/

دکترا علوم پیشرفته مدیریت

  1. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  2. رئیس سازمان فضایی ایران
  3. مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی
  4.  طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک
  5. مدیر صنایع امنیت مخابرات
  6. مدیر عامل صنایع الکترونیک شیراز

هادی ساعی

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی

کارشناس تربیت بدنی

  1. مدیر انجمن نخبگان ورزشی
  2. عضو کمیته نخبگان مجمع تشخیص مصلحت
  3. عضو کمیته ورزشکاران ملی المپیک
  4. عضو ویژه یونسکو در امور صلح وانسان دوستی در قاره آسیا و کشور ایران
  5. عضو کمیسیون ورزشکاران در فدراسیون جهانی تکواندو
  6. قهرمان تکواندو جهان  المپیک

ولی الله شجاع پوریان

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی /معاون اداری اجرایی

دکترای زبان و ادبیات عرب/

کارشناس ارشد حقوق بین الملل

  1. رئیس دانشکده الهیات چمران اهواز
  2. نایب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس ششم
  3. رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان تهران

عباس جدیدی

نایب رییس کمیسیون نظارت و حقوقی / معاون نظارت

فوق لیسانس حقوق قضایی

دارنده مدال های جهان و المپیک در کشتی آزاد

احمد حکیمی پور

رییس کمیته میراث فرهنگی

دکترای حقوق و علوم سیاسی

  1. عضو کمیسیون امور اقتصاد و دارایی و  تعاون مجلس چهارم
  2. عضو هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
  3. عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی

محمد سالاری

رییس کمیسیون معماری  شهرسازی

کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی/

دکترای شهرسازی(در حال تحصیل)

  1. مشاور رئیس اسبق سازمان بهزیستی کل کشور
  2. مشاور استاندار اسبق استان گلستان
  3. رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور هادیان شهر گستر
  4. مشاور نماینده ولی فقیه و سرپرستحوزه علمیه شرق تهران
  5. عضو انجمن مدیران مسوول روزنامه‌های غیر دولتی کشور

محمد مهدی تندگویان

نائب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی

کارشناس ارشد مدیریت شهری

  1. عضو هیئت مدیره شرکت سهامی  نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران
  2. عضو هیأت مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی
  3. ریاست ستاد اکسپو ایران

معصومه آباد

رییس کمیته ایمنی و سلامت

دکترای بهداشت باروری

  1. مشاور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران
  2. رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان  نجمیه
  3. مسئول مؤسسه فرهنگی بروج

غلامرضا انصاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه

دکتری علوم آزمایشگاهی

  1. سفیر ایران در روسیه و بریتانیا و  ترکمنستان
  2. رییس سازمان بهزیستی
  3. استاندار مازندران
  4. نماینده مشهد در مجلس چهارم

الهه راستگو

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

دکترای مدیریت استراتژیک

  1. عضو شورای مدیریت شهری دبیرخانهمجمع تشخیص مصلحت نظام
  2. نماینده مجلس پنجم
  3. مدیر کل اشتغال زنان وزارت کار و  امور اجتماعی

رحمت الله حافظی

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

  1. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی
  2. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دولت نهم
  3. معاون اجرایی و پشتیبانی دبیرخانهمجمع تشخیص مصلحت
  4. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله

محمد حقانی

رییس کمیته محیط زیست

فوق لیسانس کشاورزی

  1. معاون خدمات شهری و مشاور اجرایی شهرداری
  2. اولین معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران
  3. کارشناس رسمی دادگستری
  4. عضو هیات مدیره سازمان اتوبوسرانی تهران

فاطمه دانشور

رییس کمیته اجتماعی

کارشناس مدیریت بیمارستانی/ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

  1. عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی
  2. مدیرعامل موسسه خیره مهرآفرین

علی رضا دبیر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه

دکترای منابع انسانی

  1. عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
  2. دارنده مدال های جهان و المپیک در کشتی آزاد

احمد دنیامالی

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک

کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهر سازی/ دکترا برنامه ریزی شهری

  1. رییس سازمان بنادر و کشتیرانی
  2. رییس فدراسیون قایقرانی
  3. معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی
  4. معاون فنی _ مهندسی شهرداری تهران
  5. اولین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی
  6. عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی کانوئیگ
  7. معاونت فدراسیون جهانی دراگون بوت
  8. عضو مجمع شرکت نوسازی عباس‌آباد

اسماعیل دوستی

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک

لیسانس مدیریت دولتی/ فوق لیسانس برنامه ریزی شهری

  1. شهردار الیگودرز ،خرم آباد و کوهدشت
  2. استاندار کهکیلویه و بویر احمد
  3. فرماندار نور آباد دلفان
  4. نماینده کوهدشت در مجلس پنجم 
  5. شهردار منطقه ۳ تهران
  6.  مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد
  7. مشاور وزیر کشور

حسین رضازاده

رییس کمیته ورزش

-----

  1. عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا
  2. دارنده مدال های جهانی  و المپیک وزنه برداری
  3. سفیر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
  4. رییس فدراسیون وزنه‌برداری

محسن سرخو

رییس کمیته حمل و نقل

لیسانس مهندسی عمران/ فوق لیسانس مدیریت صنعتی/ دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان رتبه ارشد در محاسبه، نظارت و اجرا

  1. مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مسکن کارگران
  2. عضو هیئت مدیره سازمانتأمین اجتماعی

3- رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور

  • 4- قائم مقام شرکت بازرگانیدولتی ایران
  • 5- معاون اداری و مالی سازمانغله کشور
  • 6- مشاور فنی رئیس سازمانانرژی اتمی
  • 7- قائم مقام بازرسی ویژهنخست وزیر

پرویز سروری

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی

کارشنا سی مدیریت دولتی / فوق لیسانس مدیریت امور دفاعی

  1. نماینده مجلس هفتم و هشتم
  2. سپس مسئول فرهنگی منطقه 7 کشوریسپاه پاسداران در استان های ایلام، کردستان،همدان و کرمانشاه
  3. مسئول تبلیغات و انتشارات سپاهسوریه و لبنان
  4. معاون اداری ،کارگری و اصناف نیروی مقاومت بسیج
  5. - معاون فرهنگی نیروی هوایی سپاه
  6. - فرمانده سپاه غرب تهران
  7. - فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات  کل کشور
  8. عضو هیئت رئیسه نیروی مقاومت  بسیج

علی صابری

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی

دکتری حقوق خصوصی

  1. عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری
  2. عضو کمیته ۵ نفره تدوین پیش نویسقانون جامع حمایت از حقوق معلولین
  3. عضو کمیته پیگیری و بهینه‌سازی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در سازمان بهزیستی
  4. رییس هیئت مدیره شبکه تشکل‌هاینابینایان و کم بینایان کشور
  5. عضو شورای نخبگان حقوقی شهرداری تهران

اقبال شاکری

رییس کمیته عمران

دکترا رشته مهندسی و مدیریت ساخت /مهندس عمران

  1. استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه امیرکبیر
  2. مجری و مشاور در پروژه های صنعتی و زیربنایی
  3. ریاست هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران

مجتبی شاکری

رییس کمیته فرهنگی

کارشناس پژوهشگری جامعه‌شناسی/ کارشناس حقوق قضایی/ کارشناسی ارشد مطالعات استراتژیک

  1. دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب  اسلامی
  2. مسئولیت‌های پژوهشی و مشاوره در بنیاد جانبازان
  3. عضویت در شورای طرح و برنامه گروه معارف شبکه دو
  4. عضو شورای راهبردی مرکز و مدیر بخش اقتباس سیمافیلم
  5. مشاور فرهنگی بنیاد شهید و امور  ایثارگران

عباس شیبانی

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری

پزشک

  1. وزیر کشاورزی ایران
  2. نماینده چهار دوره مجلس
  3. رییس دانشگاه تهران
  4. عضو مؤسس نهضت آزادی ایران
  5. عضو شورای انقلاب
  6. نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی

حبیب کاشانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه

لیسانس حقوق

  1. مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس
  2. فرمانده بسیج غرب تهران
  3. مدیر مجموعه اموزشی پسرانه هما و اختری
  4. مسوول حراست تیم های ملی فوتبال
  5. مسوول حوادث غیرمترقبه شهرستان رودبار

احمد مسجد جامعی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی

  1. وزیر فرهنگ و ارشاد دولت هفتم و  هشتم
  2. رئیس شورای فرهنگ عمومی
  3. مشاور رئیس جمهور در امور جوانان
  4. نماینده مجلس سوم
  5. رییس شورای شهر تهران
  6. رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌هایشورای اسلامی شهر تهران

عبدالحسین مختاباد

رییس کمیته هنری

کارشناس علوم اجتماعی و زبان انگلیسی/ دکترای موسیقی

1- بنیان‌گذار و خواننده گروه رودکی

  1. عضو هیئت مدیره کانون آواز ایران
  2. عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی ایران
  3. رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
  4. معاون موسیقی استانها سازمان صدا و سیما
  5. عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و  سیما
  6. مدیر عامل فرهنگ سرای سرو و خانه فرهنگ حافظیه
  7. عضو شورای موسیقی سازمان یونسکو در ایران

عبدالمقیم ناصحی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

فوق لیسانس فقه و اصول

  1. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مدیراجرایی جامعه روحانیت مبارز
  2.  مشاور عالی شهردار تهران و رئیس  مرکز فعالیت‌های دینی
  3.  رئیس مجتمع ۱۸ شورای حل اختلاف تهران
  4. مسئول اعزام روحانیون به جنگ تحمیلی
  5. عضو و رئیس هیات امناء مراکز فرهنگی و درمانی

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها