اهواز - مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: تجربه ثابت کرده چنانچه نهادهای صنفی از حوزه کار خود فاصله بگیرند و وارد بازی‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها شوند، دیری نمی‌پاید که به بیراهه کشیده می‌شوند و نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای قشر متبوع خود باشند.

وارد کردن خانه‌های مطبوعات به بازی‌های سیاسی خطای نابخشودنی است

به گزارش قدس آنلاین، عادل نوروزیان گفت‌: با بیان اینکه اخیراً دستورالعملی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها مبنی بر برگزاری انتخابات خانه‌های مطبوعات سراسر کشور در یک روز و به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، اظهار داشت: انتخابات الکترونیکی موارد و شبهات بسیاری دارد چراکه در پیوست‌های این دستوالعمل ابلاغی تاریخ ۱ دی‌ماه ۹۴ مبنایی برای تفکیک استان‌ها قرار داده شده است.

وی افزود: در این پیوست آمده است استان‌هایی که قبل از تاریخ ۱ دی‌ماه ۹۴ انتخابات هیئت مدیره برگزار کردند موظف هستند تا اواسط اسفندماه امسال انتخابات را مجددا برگزار کنند و استان‌هایی که بعد از تاریخ مذکور انتخابات هیئت‌مدیره خود را برگزار کرده باشند مجاز هستند تا زمان برگزاری انتخابات بعدی که در سال ۹۷ است مدت زمان ماموریت هیئت‌مدیره خود را تمدید کنند.

مسئول بسیج رسانه خوزستان با طرح سئوالی مبنی براینکه تاریخ ۱ دی‌ ماه ۹۴ برمبنای چه قانونی انتخاب شده است، گفت: براساس اساسنامه خانه مطبوعات مدت زمان ماموریت هیئت‌مدیره ۲ سال تعیین شده و نمی‌توان سلیقه‌ای یا بنابر مصالح خاص این تاریخ را کم یا زیاد کرد.

وی با اشاره به تاریخ انتخابات خانه مطبوعات خوزستان، تصریح‌ کرد: به‌عنوان مثال تاریخ برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات در خوزستان بنابر جدول ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد ۲۴ مرداد ۹۵ است و با احتساب ۲ سال ماموریت انتخابات باید در مرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار شود اما براساس این ابلاغیه انتخابات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خوزستان باید تا اواسط اسفندماه برگزار شود.

نوروزیان با بیان اینکه براساس ابلاغیه جدید انتخابات خانه مطبوعات خوزستان ۶ ماه قبل از موعد باید برگزار شود، عنوان‌کرد: براساس کدام سند قانونی برخی از خانه‌های مطبوعات کشور قادر به تمدید مدت ماموریت خود تا سال ۱۳۹۷ هستند زیرا مدت زمان ماموریت آن‌ها ۲ سال از زمان برگزاری انتخابات است.

وی افزود: چه تفاوتی میان خانه‌های مطبوعات در برخی از استان‌ها با برخی دیگر وجود دارد که عده‌ای باید زودتر از موعد مقرر انتخابات برگزار و عده‌ای دیگر می‌توانند تا مدت‌ها بدون انتخابات ماموریت خود را تمدید کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان با شرح روند منطقی انتخابات در خانه مطبوعات بیان‌کرد: روند معمول و منطقی در برگزاری انتخابات الکترونیک این است که ابتدا در یک یا چند استان به صورت آزمایشی این فرآیند انجام و پس از اینکه مشکلات و حفره‌های امنیتی نرم‌افزار و بستر برگزاری انتخابات شناسایی و برطرف شد در دوره‌های بعد به تمام کشور تعمیم داده شود.

وی افزود: اینکه این انتخابات که بنابر دستورالعمل ابلاغی هنوز نرم‌افزار آن تهیه و تست نشده یکباره در سراسر کشور و به صورت هماهنگ انجام می شود، شائبه برانگیز است.

نوروزیان با اشاره به یکی دیگر از اقدامات شائبه برانگیز ابلاغیه جدید وزارت ارشاد درباره انتخابات خانه مطبوعات، عنوان‌کرد: در دستورالعمل ابلاغی عنوان شده انتخابات هماهنگ در یک روز و  براساس درخواست شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور انجام می‌شود در حالی که برخی از استان‌ها اصلاً از این تصمیم اطلاعی نداشته و این موضوع شائبه دستوری‌بودن این آئین‌نامه را بیشتر نشان می‌دهد.

وی گفت: این سئوالات و مطالب گفته شده از جمله سئوالات و مواردی است که اذهان نخبگان رسانه را به خود مشغول کرده و باید به شایستگی برای  رفع ابهامات ایجاد شده پاسخ داده شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان بیان‌کرد: تجربه ثابت کرده چنانچه نهادهای صنفی از حوزه کار خود فاصله بگیرند و وارد بازی‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها شوند دیری نمی‌پاید که به بیراهه کشیده می‌شوند و نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای قشر متبوع خود باشند بنابراین برای پاسداشت از حریم خانه مطبوعات در سراسر کشور باید  فضا شفاف و به سئوالات و ابهامات موجود به دقت پاسخ داده شود.  

برچسب‌ها