حمید رضا حاجی بابایی گفته است که در طول سی سال گذشته پاداش بازنشستگان فرهنگی با دیرکرد بیش از یکسال پرداخت می‌شد، اما امسال در هفته معلم پاداش همه بازنشستگان بطور کامل پرداخت شده است.

وعده‌های حاجی‌بابایی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک ،مطالبات بازنشستگان و وعده‌های هر روزه مسئولان، حکایتی است که گویا پایانی ندارد و هر ساله تکرار می شود. گویی مسئولان سوژه ایی یافته اند تا با دادن وعده و وعید، قدرت مدیریت خود را به رخ کشیده و چند صباحی سوژه تبلیغاتی رسانه های حامی خود باشند؛ ‌حال آنکه حل مشکلات مالی و پرداخت حقوق و مطالبات کارمندان و کارکنان جزو مقدماتی ترین کارهای هر سازمان و ارگانی است که در سیستم اداری کشور مورد غفلت واقع شده است.

 

گویا وزیر آموزش و پرورش بر خلاف رسم معمول و مألوف، تصمیم به حل ریشه ای و اصلاح! مشکل سازمان خود نموده و از پرداخت کامل مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش سخن به میان آورده است! چند روز پیش ( 20 اردیبهشت 1391- خبرگزاری ایرنا ) بود که وزیر آموزش و پرورش از پرداخت کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت که در طول سی سال گذشته پاداش بازنشستگان فرهنگی با دیرکرد بیش از یکسال پرداخت می‌شد] البته برای ما نیز جای سوال دارد که چرا دولت محترم در طول 7 سال گذشته چنین فکر بکری نکرده بود و در سال آخر خدمت به خلق خدا، به فکر کار خیر افتاده است اما امسال در هفته معلم پاداش همه بازنشستگان بطور کامل پرداخت شده است.

وی از پرداخت به موقع حقوق معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد و افزود: تلاش می‌شود به گونه ای برنامه ریزی شود که فرهنگیان در همان ماه اول بازنشستگی، پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند و این موضوع از همین ماه انجام خواهد شد.

 

* وعده پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان یک هفته پس از بازنشستگی

البته وزیر آموزش و پرورش پیش از این نیز ( 20 فروردین 1391 ) در گفت و گو با رسانه ها، تاکید کرده بود که از ابتدای فروردین امسال هر فرهنگی که بازنشسته شود، پاداش پایان خدمتش را در همان هفته دریافت خواهد کرد. وی همچنین از ابلاغ این دستور به ادارات کل استان‌ها خبر داده بود.

 

* وعده سه روزه وزیر به بازنشستگان فرهنگی

حاجی بابایی در آستانه هفته معلم ( 12 اردیبهشت 1391 ) نیز از پرداخت پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیانی که در سال گذشته بازنشسته شده اند، ظرف سه روز خبرداد.

 

 

حکایت مطالبات پیش از سال 90

در سال های گذشته و ماه ها پیش از این نیز، وعده هایی با همین مضمون و در آستانه هفته معلم و یا به مناسبت های مختلف داده شده بود که نتیجه آن نیز دور از انتظار نبود.

* وعده پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان تا پیش از ماه رمضان (7 مرداد 1390)

وزیر آموزش و پرورش در بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور به مشکل تغییر در پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان فرهنگی اشاره کرده و گفته بود: این انتقاد درست است و ما نیز به دنبال آن هستیم که پاداش فرهنگیان را در همان زمان بازنشستگی آنها پرداخت کنیم و پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که باقی مانده‌اند نیز تا یک الی 2 روز قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود. ]قابل توجه اینکه رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، وزرای اطلاعات و امور خارجه و رئیس رسانه ملی میهمانان ویژه این همایش سه روزه بودند.[

 

* پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، ماه آینده ( 23 فروردین 1389 )

حاجی بابایی در فروردین ماه 89 نیز گفته بود که درصدی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته با 30 سال سابقه پرداخت شده است و بقیه نیز یک ماهه پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزوده بود که برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان (سال 88 و پیش از آن) به 1000میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ( با توجه به این موضوع که 433 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان عادی سال 87 و 300 میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان عادی 88 و 200 میلیارد تومان برای بازنشستگان پیش از موعد پرداخت شده بود.)

 

* البته نکته قابل توجه در وعده‌های مسئولین این است که آمار و ارقام مشخصی در مورد موضوعات مورد بحث وجود ندارد (همانگونه که در مورد مطالبات سال 89 منبع و ماخذی وجود ندارد) و مسئولین غالباً به کلی گویی روی می آورند؛ تا مویی لای درز احوال و اقوالشان نرود.

 

حال با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که (به فرض درست بودن پرداخت کامل مطالبات فرهنگیان بازنشسته) آیا این روند ادامه خواهد داشت یا اینکه فردا روزی، آمار و ارقامی انتشار خواهد یافت و این خبر نیز همچون بسیاری از وعده های این چند ساله حضرات، سر از خرمن پاییزی بیرون خواهد آورد.

 

در پایان از فرهنگیان محترمی که موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند! (البته کی جرأت داره به گفته های آقایون شک کنه) خواهشمندیم که جهت پیگیری صحت و سقم گفته های وزیر محترم، ما را از نظرات و دیدگاه های خود محروم ننمایند.

 

پخش زنده