شرکت خودروسازی فورد یک میلیارد دلار در زمینه ساخت خودروهای خودران در یک شرکت کوچک نوپا به نام آرگو سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فورد برای ساخت خودروهای خودران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، با این کار گروهی از کارکنان فورد که به خصوص در زمینه طراحی سیستم رانندگی مجازی این شرکت فعالیت می کنند با کارکنان آرگو برای ارتقای طراحی خودروهای خودران همکاری می کنند. شرکت آرگو تجارب زیادی در زمینه ساخت محصولات رباتیک دارد.

آرگو چند ماه قبل توسط برایان سیل اسکای از کارکنان سابق گوگل در زمینه طراحی خودروهای خودران و همین طور پیتر رندر مهندس شرکت اوبر تاسیس شد. این دو نفر در زمان فعالیت مشترک در دانشکده مهندسی و رباتیک دانشگاه کارنگی ملون با یکدیگر آشنا شدند.

جزییات این همکاری و نحوه پرداخت مبلغ یک میلیارد دلاری مشخص نیست، اما مدت زمان درنظر گرفته شده برای تکمیل این همکاری 5 سال است و لذا به نظر می رسد بعد از سال 2020 می توانیم در انتظار عرضه اولین محصول خودران این دو شرکت باشیم.

در سال 2015 شرکت اوبر حدود 40 مهندس را از دانشگاه کارنگی ملون به خدمت گرفت تا بتواند یکی از بزرگترین موسسات تحقیقاتی جهان در حوزه رباتیک را تاسیس کند. به نظر می رسد فورد در ماه های آینده افراد مستعد دیگری را از شرکت های معتبر فناوری به خدمت خواهد گرفت تا تحقیقات خود در این زمینه را هر چه بیشتر به پیش ببرد.
 

برچسب‌ها