مشهد- تابلوی نقاشی نفیس با عنوان «معراج» متعلق به دوره زندیه در گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

تابلوی نقاشی متعلق به دوره زندیه در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: این اثر نفیس توسط «محمد زمان» هنرمند برجسته دوره زندیه با موضوع «معراجم پیامبر گرامی اسلام خلق شده است که از نظر هنری و تاریخی نفیس و منحصر به فرد است.

جمشید امیریان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۷ اثر نقاشی در سبک‌های مختلف از هنرمندان برجسته ایرانی و اروپایی در گنجینه هنرهای تجسمی در معرض نمایش عموم قرار دارد.

وی با بیان اینکه آثار ارزنده ای از استاد کمال الملک نقاش معروف دوره قاجار بنام های «اشرف ا لبلاد»، «پل رودخانه تجن»، «منظره روستای پول کجور» و «رودخانه شیلات فرح آباد» در معرض دید عموم قرار دارد افزود: تابلوهای نقاشی ارزشمندی از هنرمندانی نظیر مهدی سهیلی، استادرضا بدرالسماء، مهدی فرخی، رسول شفقتی، عباسعلی پورصفا و هنرمندان اروپایی نظیر ویلیام جیمز و بی دبلیولیدر از آثار شاخص این گنجینه به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: در گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی علاوه بر تابلوهای نقاشی، آثار ارزشمندی از هنر منبت‌کاری، قلمزنی و جُنده‌کاری روی مس از هنرمندان بنام مانند استاد حاج محمد اعتزازی، استاد محمدرضا توسلی گلپایگانی و مرحوم استاد حیدر نیکنام در معرض نمایش قرار دارد.

گفتنی است که موزه آستان قدس رضوی با گنجینه‌های تاریخی و هنری منحصر به فرد، مانند قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، تاریخ حرم رضوی، مدال، هنرهای تجسمی، صدف، تمبر، اسکناس و سکه، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح و موزه تخصصی فرش و موزه مردم شناسی در صحن کوثرِ حرم مطهر امام رضا(ع) واقع است و همه‌روزه پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی و هنری است.

برچسب‌ها