نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه اخیر با سرپرست سازمان حج و زیارت شروط این کمیسیون برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی را اعلام کردیم.

شروط مجلس برای اعزام حجاج به عربستان اعلام شد / حفظ عزت ملت ایران در برگزاری مناسک حج

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی برای مناسک حج سال آینده تابع تصمیمات نظام هستیم، از برگزاری نشست اعضای کمیسیون متبوع خود با حمید محمدیان سرپرست سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: در چند روز گذشته دیداری  با حمید محمدیان سرپرست سازمان حج و زیارت داشتیم که در آن جلسه نقطه نظرات کمیسیون فرهنگی درباره مناسک حج سال آینده را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه ۵ اسفند تیمی از ایران برای مذاکره درباره اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی سفر می‌کند، ادامه داد: در جلسه با سرپرست سازمان حج و زیارت شروطی را مطرح کردیم که مقرر شد در مذاکرات با طرف عربستانی منعکس شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به برخی از شروط مطرح شده در جلسه با رئیس سازمان حج و زیارت اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد در مذاکرات تیم ایرانی با طرف عربستانی درباره تامین امنیت حجاج ایرانی و تعیین تکلیف شهدای حادثه منا گفت‌وگو شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی با تاکید براینکه باید در برگزاری مناسک حج سال آینده عزت ملت ایران حفظ شود، افزود: باید حکام آل سعود تسهیلاتی برای حجاج ایرانی در اجرای فرائض حج قائل و مراسم برائت از مشرکین نیز به خوبی انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها