چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی هم اکنون با هدف هم‌افزایی مجموعه‌های مردم نهاد فعال در عرصه فضای مجازی و معرفی محتوای مناسب، ارتقاء سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری و همچنین مطالبه‌گری در حوزه فضای مجازی در حال برگزاری است.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در یک نگاه

به گزارش قدس آنلاین، محمد خراسانی زاده در یادداشتی، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی را در یک نگاه بررسی کرده است. 

متن کامل یادداشت وی بدین شرح است:‌

چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از ۲۴ تا ۲۹ بهمن با حضور فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب اسلامی و مجموعه‌های مردم نهاد در بوستان گفت‌وگو در جریان است. 

نخستین دوره این نمایشگاه در سال ۱۳۹۱ در مصلی تهران برگزار شد و پس از آن دومین و سومین دوره آن طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برپا شد.

چهارمین دوره این نمایشگاه نیز همچون دوره‌های گذشته توسط سازمان فضای مجازی سراج در دهه سوم بهمن ۱۳۹۵ برگزار می‌شود تا مجموعه‌های مختلف مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، فعالیت‌ها، دستاوردها و محصولات خود را عرضه کنند.

سازمان سراج همواره با کمک نهادهای مختلف حاکمیتی و غیردولتی برای گسترش جناح مومن و انقلابی در فضای مجازی تلاش کرده و این نمایشگاه را با همین هدف برگزار می‌کند.

از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به هم افزایی مجموعه‌های مردم نهاد فعال در عرصه فضای مجازی و معرفی محتوای مناسب در این عرصه اشاره کرد.

همچنین ارتقاء سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری سومین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است و این نهضت که از جمله منویات رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی بوده است، در سال ۹۵ در سراسر کشور توسط دفاتر استانی سازمان سراج و دیگر مجموعه‌ها تعقیب شده است و در این نمایشگاه دستاوردهای آن ارائه می‌شود.

چهارمین هدف نیز مطالبه گری در حوزه فضای مجازی است که به دنبال تحقق آن در نمایشگاه هستیم.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در دوره دوم با استقبال حدود ۱۳۰ هزار و دوره سوم با ۸۰ هزار بازدید کننده روبرو بود که در بین نمایشگاه‌های مشابه، استقبال مناسبی به شمار می‌آید.

از سوی دیگر ارتقاء سواد فضای مجازی در تمامی بخش‌های نمایشگاه جاری است و کودکان و نوجوانان در کنار پدران و مادران از فضای نمایشگاه استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه، حضور کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در نمایشگاه است، فرصت حضور این رسانه‌های غیررسمی فراهم شده تا این نمایشگاه، تریبونی باشد برای کسانی که تریبون  دیگری در اختیار ندارند.

علاوه بر حضور استارت آپ‌ها، حامیان ایده‌ها و شتاب دهنده‌ها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و محل مناسبی برای جذب حمایت برای شرکت کنندگان خواهد بود. مسابقه روزانه امنیت فضای مجازی، بخش بسیار جذاب بازی‌های دخترانه، تونل هزارتوی رسانه، کلینیک سلامت ذهن در فضای مجازی (ترک اعتیاد اینترنتی)، بخش ویژه زندگی در آینده (نمایش آینده فناوری‌های نوین در زندگی مردم) و ده‌ها رویداد ارزشمند دیگر از جمله مواردی است که می‌تواند مشوق حضور اقشار مختلف مردم در این نمایشگاه باشد.

* سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

منبع: فارس

برچسب‌ها