۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 503893

سفر "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه به تهران که قرار بود روز گذشته انجام شود، به «دلایل فنی» لغو شده است.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران لغو شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه «کامرسانت» امروز به نقل از  یک منبع خبری اعلام کرد که "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه سفر خود به ایران که می‌بایست روز گذشته (دوشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با "سورنا ستاری" معاون رئیس جمهوری ایران در امور علمی و فناوری و "حسین دهقان" وزیر دفاع جمهوری اسلامی انجام می‌گرفت، لغو گردید.  

طبق برنامه ریزی انجام شده، راگوزین قرار بود در تهران دورنمای همکاری‌های دوجانبه، بویژه در زمینه هوایی، از جمله امکان خرید هواپیماهای مسافربری  روسی را بررسی کند. طبق اطلاعات یک منبع خبری این روزنامه، بهانه لغو این سفر، اعلام پیش از موعد اطلاعات مربوط به این سفر بود که مقامات مسکو  ترجیح می دادند که محرمانه نگه داشته شود.

سفر مقامات بلندپایه روسیه به تهران ، از جمله "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر، "ایگور شووالف" معاون اول نخست وزیر و "الکساندر نوواک" وزیر انرژی  روسیه" را "مهدی سنائی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در تاریخ 12 فوریه اعلام کرده بود که به گفته وی، قرار بود طی یکی دو ماه آینده رخ دهد.

طبق اطلاعات «کامرسانت»، هواپیمای راگوزین و هیئت همراه وی قرار بود صبح روز گذشته در تهران به زمین بنشیند، ولی در لحظات آخر معاون نخست وزیر روسیه تصمیم گرفت تا این سفر را لغو کند و توضیح داد که به «دلایل فنی» این سفر فعلا انجام نخواهد شد. البته به گفته مقامات آگاه دولتی، هیچگونه تغییری در سفر آتی شووالف و نوواک صورت نگرفته است.    

منبع خبری این روزنامه فاش کرده است که دلیل این اقدام که بندرت رخ می دهد، اعلام اطلاعات مربوط به سفر راگوزین به تهران است، در صورتیکه وی از ابتدا خواسته بود تا این سفر محرمانه باشد.  

مسئله این است که به غیر از نشست کمیسیون علمی و فنی ایران و روسیه، معاون نخست وزیر روسیه قرار بود در این سفر به بررسی «مسائل بسیار حساس» نظامی-فنی نیز بپردازد که از جمله آنها بررسی امکان خرید هواپیماهای مسافربری تولیدی روسیه از طرف ایران بود که این همکاری شامل فناوری‌هایی می شود که کشورهای غربی به دلیل تحریم‌ها حاضر به ارائه آنها به ایران نیستند.  

هفته گذشته "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در ایران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفته بود که پیشرفت چشمگیری در همکاری‌های اقتصادی-تجاری بین تهران و مسکو بوجود آمده و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور به دو میلیارد دلار افزایش یافته است.
 

برچسب‌ها