۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 504555

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی یا سایت‌های آنلاین قلابی هستند و با ارائه قیمت‌های ارزان شما را وسوسه می‌کنند.

کلاهبرداری در مسافرت!

قدس آنلاین - همیشه گردشگران قربانیان خوبی برای کلاهبرداران هستند. روز به روز نیز راه‌های کلاهبرداری تغییر می‌کند و ترفندهای جدید وارد بازار می‌شود. در این مقاله به نقل از کوله‌پشتی چندین ترفند جدید کلاهبردارها را بررسی می‌کنیم.

پروازهای فوق‌العاده ارزان

مردم همیشه به دنبال پروازهای ارزان هستند اما باید مراقب باشید زیرا بسیاری از آژانس‌های مسافرتی یا سایت‌های آنلاین قلابی هستند. با ارائه قیمت‌های ارزان شما را وسوسه می‌کنند. همیشه سعی کنید از آژانس‌های مسافرتی معتبر با قیمت معقول خرید کنید.

تاکسی‌متر کار نمی کند

این در روزهای تعطیلی که مسافران زیادی در گردش هستند و نیاز شدید به تاکسی دارند بسیار مرسوم است. معمولا کلاهبرداران در فرودگاه و یا ایستگاه قطار برای قربانی خود صبر می‌کنند. زمانی که عجلۀ او را می‌بینند تاکسی خود را پیشنهاد می‌دهند و در بین راه می‌گویند که تاکسی‌متر خراب یا شکسته است. از این طریق پول خیلی بیشتری از مسافر به عنوان کرایه دریافت می‌کنند.

افسران پلیس جعلی

گردشگران معمولا شایع‌ترین قربانیان افسران پلیس جعلی هستند. این کلاهبرداران معمولا به صورت گروهی کار می‌کنند و گردشگران ناآگاه را در دام خود گرفتار می‌کنند. کلاهبرداری آنان به این صورت است که یک نفر به شما نزدیک می‌شود و به شما پیشنهاداتی مانند مواد مخدر و کارهای غیر قانونی می‌دهد. در همین لحظه پلیس قلابی نزدیک شده و از شما پاسپورت و مدارکتان را می‌خواهد. شما را می‌ترساند و برای رهایی‌تان از شما طلب پول می‌کنند. شما وقتی خود را در این مخمصه می‌بینید به ناچار تن به خواستۀ آنان می‌دهید.

برچسب‌ها