استان ها- کارگران کارخانه کاشی نیلوی اصفهان برای چندمین بار متوالی با تجمع در مقابل استانداری خواستار دریافت حقوق معوقه خود شدند.

کارگران کاشی نیلو خواستار دریافت حقوق معوقه شدند

به گزارش قدس آنلاین، بنا بر گفته کارگران تجمع کننده این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است و از کارگران خواسته شده است تا از ابتدای اسفند نسبت به تسویه حساب اقدام کنند.

گفتنی است کارگران کارخانه کاشی نیلو که از یک سال پیش تا کنون بارها در مقابل فرمانداری نجف آباد و استانداری اصفهان تجمع کرده اند تاکنون موفق به دریافت حقوق معوقه خود نشدند.

کارخانه بزرگ کاشی نیلوی اصفهان این روزها تعطیل است، ۸۰۰ کارگر این کارخانه که از آذر ماه گذشته تا کنون حقوق و دستمزدی از کارفرمایان خود دریافت نکرده‌اند به جای حضور در خط تولید، پلاکارد به دست حقوق خود را از مسئولان شهرستان نجف آباد و استان اصفهان طلب می‌کنند. خطوط تولید یکی از بزرگترین صادرکنندگان کاشی کشور غیرفعال شده و به بهانه آتش گرفتن پست برق درهای کارخانه به روی کارگران و مشتریان بسته است.

در حالی که کارگران کاشی نیلو مشکلات داخلی را دلیل بحران در کارخانه عنوان می‌کنند اما رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان علاوه بر مشکلات داخلی، شرایط اقتصادی کشور را نیز در این موضوع دخیل می‌داند.

برکتین می‌گوید: مشکلات کاشی نیلو مخلوطی از هر دو موضوع است، بخشی از آن به شرایط کلی کشور برمی‌گردد و بخشی دیگر به مسائلی که میان کاشی اصفهان و کاشی نیلو پیش آمده است، تعهدات و امضاهایی صورت گرفته و با درگیر شدن کاشی اصفهان به برخی مشکلات پای کاشی نیلو هم به این بحران باز شده است.

وی ادامه می‌دهد: برخی مشکلات مالی به شرکت کاشی نیلو منتقل شده است و این موضوعات در جلساتی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است، مدیریت کاشی نیلو سعی براین داشت تا مشکلاتی که از ناحیه شرکت کاشی اصفهان به این شرکت منتقل شده را رفع کند تا آنها روی پای خود بایستند، اما این صحبت‌ها موضوعی را حل نمی‌کند بلکه نیازمند این هستیم تا مشکلات این شرکت را در محیط کارشناسی و با چارچوبی محدودی از اختیارات حل و فصل کنیم.

برچسب‌ها