ساری- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تا پیش از این به بهانه بر هم خوردن تعادل محیط زیست از صنعتی شدن مازندران جلوگیری شد اظهار داشت: این موضوع امروز ۱۲۰ هزار بیکار به ارمغان آورده است.

جلوگیر ی از صنعتی سازی مازندران ۱۲۰ هزار بیکار ارمغان آورده است

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد شاعری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: ظرفیت توسعه این استان بین سایر استان‌های کشور اول تا سوم است اما متاسفانه شاخص‌های برخورداری استان در رتبه پانزدهم قرار دارد.

وی با اشاره به قابلیت های توسعه این استان به ویژه در بخش گردشگری بیان کرد: حتی در این حوزه هتل درجه یک نداریم و لذا تعداد ۳۰ میلیون مسافر  نقش چندانی در افزایش سرانه مردم ندارند و مردم تنها شاهد ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به آلودگی های زیست محیطی در این استان بیان کرد:  ورود سه هزار تن پسماند به جنگل و دریا سبب آسیب پذیری محیط زیست شده است.

نماینده مردم نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی شاخص برخورداری شهرهای کشور از تصفیه خانه فاضلاب حدود ۴۰ درصد ولی در شهرهای مازندران ۹ درصد است.

شاعری با اشاره به اینکه سه هزار تن پسماند وارد جنگل، رودخانه و دریا می‌شود و جنگل و دریا به شدت آسیب دیده‌اند، افزود: در گذشته ۱۰۰ هزارتن صید دریا داشته‌ایم اما اکنون سه هزار تن، چرا که دریا دیگر صیدی ندارد و محیط‌زیست آن صدمه دیده است.

برچسب‌ها