با حضور مقامات محلی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ریل‌گذاری راه‌آهن آستارا- آستارا در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

ریل‌گذاری راه‌آهن آستارا- آستارا آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، با حضور برخی از مقامات محلی دو شهر آستارای ایران و  جمهوری آذربایجان ریل‌گذاری خط آهن دو کشور در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

فرماندار آستارا در محل پل مشترک خط آهن آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اتصال خط آهن آستارا -آستارا شاهد توسعه و مبادلات تجاری دو کشور خواهیم بود اظهار داشت: خط آهن رشت- آستارا از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور و نقطه اتصال کریدورهای بین‌المللی است.

یونس رنجکش تصریح کرد: با توجه به اجرایی شدن پروژه راه آهن آستارا - آستارا در جمهوری آذربایجان و اقدامات زیرساختی در خاک جمهوری اسلامی، ریل گذاری در محدوده سرزمینی ایران نیز از امروز آغاز شده است.

فرماندار آستارا طول ریل گذاری در این منطقه را ۶۰۰ متر در عمق خاک ایران در محدوده باغچه‌سرا دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این پروژه ملی شاهد تحولات خوبی در رشد و توسعه کشور در حوزه ترانزیت کالا باشیم.

وی با بیان اینکه اتصال خط آهن آستارا آستارا این شهرستان به یکی از نقاط استراتژیک گیلان و حتی کشور تبدیل خواهد شد افزود: با راه‌اندازی این مسیر ریلی ترانزیتی و با اتصال مسیر خط آهن  قزوین-رشت و در ادامه رشت-آستارا انتقال بارهای خلیج فارس به دو مقصد «روسیه» و «دریای سیاه و اروپا» معنا پیدا می‌کند.

برچسب‌ها