بیرجند-امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: مقام امامت و ولایت تاکید  دارند که باید روحیه انقلابی که بر ایثار، اخلاص، استکبار ستیزی و رشد جامعه استوار است همه خودشان را مسئول بدانند

همه باید در برابر روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و رشد جامعه خود را مسئول بدانند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته شهرستان بیرجند با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: جریان صدیقه طاهر(س) جریان ایثار در برابر استیصال است.

وی افزود: به نوعی نیز روح و حقیقت انقلاب ما نیز برای ساختن ایثارگر است تا زمینه برای همدلی و ظهور انسان کامل حاصل شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت:یکی از ارگان و هویت انقلاب ما این است که انسان باید ایثارگر است.

رضایی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بزرگترین بانو عارف دنیا بود است، تصریح کرد: اما  ما در این زمینه کاری نکرده ایم و در تبعین شخصیت ائمه اطهار کمتر کار می شود.

وی افزود: مهم ترین ویژگی پیرامون اهل بیت انسان شناسی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان بیرجند بیان کرد: مقام امامت و ولایت در طول سال گذشته بر روی یک سری از موضوعات تاکید ویژه ای داشته اند که باید روحیه انقلاب که بر ایثار، اخلاص، استکبار ستیزی و رشد جامعه استوار بود در این انقلاب این اندیشه ها باید سر زنده باشد و همه روی این مسائل خودشان را مسئول بدانند.

وی افزود: روی نفوذ دشمن که در ابعاد گوناگون در فرهنگ، اقتصاد و همه امور ما دارند تلاش و برنامه ریزی می کنند باید هوشیار باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: در زمینه جهاد کبیر که مقام معظم رهبری تکیه ویژه ای داشته اند باید زندگی جهادی داشته باشیم.

رضایی بیان کرد: همان گونه که می دانید آمریکا سنبل استیصال و پستی ها است که چند خواسته از ما دارد که ایران بپذیرد توانمند نباشد.

وی افزود: ایران از جریان مقاومت و ایثار در دنیا حمایت نکند، ایران قدرت برتر منطقه نباشد و هندسه منطقه را تغییر ندهد تا آن ها بتوانند سیاست های استعماری خود را پیاده کند و موجودیت رژیم کودک کش صهمونیست را به رسمیت بشناسد.

وی بیان کرد این خواسته ها به گونه ای است که اگر یکی از این خواسته ها را بخواهیم ترک کنیم پا گذاشته ایم بر روی خونهای پاک شهدا، آرمان های امام، اهداف انبیاء و صدیقه اطهار و اینها چیزی‌های نیست که ما بخواهیم از آن چشم پوشی کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام می‌کند ما در خاورمیانه دو کار داریم یکی ایجاد ناتو عربی که کشورها عربی را علیه ایران هماهنگ کنیم و دیگر اینکه خاورمیانه را پراز سلاح کنیم و جیب مستکبران پر بشود و این جریانی است که امروز در برابر ما است.

رضایی بیان کرد: در داخل مقام امامت و ولایت نیز تاکید دارند که جامعه باید با وحدت، اتحاد و همدلی پیش برود و در سال آینده انتخابات را در پیش داریم و نشود جرقه های اختلاف، دوقطبی شدن و سه قطبی شدن ایجاد شود که متاسفانه الان گاهی حرفهایی از دولتمردان می شنویم که اصلا درشان نیست و این حرف را مقام معظم رهبری نهی کرده است.

وی افزود: دولتمردان گاهی حرفهای می زند که اگر اشاره به بعضی مسائل داشته باشد اینها حکم مسلمان را ندارند چه برسد به مسائل دیگر.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: جریان داعش و القاعده درست شد اینها الهام از جمله بسیج جهانی اسلام که امام (ره) مطرح کردند الهام گرفت و این نادان ها را در برابر ما قرار دادند که جلو راه امام و انقلاب را بگیرند اما امروز به صورت طبیعی در لبنان، سوریه، عراق بسیج جهان اسلام تشکیل شده است.

رضایی بیان کرد:بسیج جهان اسلام امروز به صورت طبیعی رشد کرده است و ما بی توجهی کرده ایم نسبت به آرمان های امام، به اندیشه جهانی، اسلامی و ولایی که داشته ایم .

وی افزود: هواسمان جمع باشد آب به آسیاب دشمن نریزیم و همه با هم پشت سر ولایت باشیم زیرا شهدا رفتند تا اسلام، محبت و برادری باشد ظالمان و مستکبران را نابود کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: رئیس کمیته امداد امام اعلام می کند در ایران اسلامی ۱۱ میلیون آدم زیر خط فقر داریم و مسئولان و متدینان کجا هستند.

وی افزود: در آستانه تحویل سال هستیم و جشن نیکوکاری را داریم و باید تلاش کنیم اگر می خواهیم ملتی زنده و رشید باشیم و زمینه را برای حاکمیت امام زمان آماده کنیم نباید با اختلاف، بی توجهی به آرمان های امام و شهدا، آوردن فساد در جامعه ایجاد شود زیرا آرمانهای انقلاب محقق نمی شود.

رضایی بیان کرد: ما امروز خوشبختانه خیلی خوب در بیرون از کشور ظاهر شده ایم و کمر استکبار را شکسته ایم اما باید در درون متحد، همراه باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: ما با فقر مشکل داریم و نباید در جامعه فقر باشد و اگر ثروت در جامعه است نباید فقر باشد و ریشه کن شود.

برچسب‌ها