قم- امام جمعه قم با بیان اینکه رابطه کفار با مسلمانان فقط در قالب دشمنی است بیان کرد:مسلمانانی که با کفار به رابطه می‌پردازند اگر توبه نکنند در دنیا خار و ذلیل و در قیامت نیز عذاب می‌شوند.

رابطه مسلمانان با کفار نتیجه ای جز خواری و ذلت ندارد

 به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد بیان کرد: کفار از نزدیکی با انسان‌ها هدف‌های مهم و ویرانگری را دارند که به کفر کشاندن مسلمانان از مهم‌ترین ایجاد رابطه آن‌هاست اما عجیب است باز هم برخی از مسلمانان فریب می‌خورند و برای ایجاد رابطه با کفار تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: مومنانی که قصد دارند با کفار رابطه دوستی برقرار کنند کفار پاسخ دوستی آن‌ها را به دشمنی می‌دهند.

وی افزود: اگر کفار به مسلمانان دسترسی پیدا کنند دشمنی می‌کنند و برای ضربه زدن به مومنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و با آزارهای جسمی و روحی و فرهنگی و تبلیغاتی پاسخ دوستی مومنان را می‌دهند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کفار علاوه بر خصومت ظاهری که با مسلمانان دارند هنگامی که می‌بینند عده ای از مسلمانان برای دوستی تلاش می‌کنند این اقدام را رابطه منافقانه می‌پندارند و این گونه برداشت می‌کنند که از گزینه‌های روی میزشان ترسیده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) اظهار کرد: کسی که تقوای الهی را رعایت کرده و امر خالق را اطاعت کند از دشمنان نمی‌هراسد.

حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه

امام جمعه قم  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است افزود: حضرت زهرا(س) وصیت‌هایی داشتند و فرمودند که یا علی(ع) خودت مرا غسل بده و کفن کن و انجام این وصیت‌ها برای حضرت علی(ع) با سختی همراه بود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) وصیت کرده بود کسی در تشییع او حاضر نشود و علی(ع) تنها مانده بود. حضرت همچنین وصیت کرده بوده که علی(ع) بر پیکر ایشان نماز و قرآن بخواند.

وی تاکید کرد: ما از شهر مقدس قم، از کنار مرقد پاک و مطهر کریمه اهل بیت(س)، از شهر مرجعیت و شهر مدافع حرم اهل بیت(ع) به دنیا اعلام می‌کنیم که حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است و سال به سال بر عرض ارادت و تجلیل و تکریم ما نسبت به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.

برچسب‌ها