سمنان- رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از تولید سالانه 15 هزار اصله نهال غیرمثمر در یکی از قدیمی‌ترین نهالستان‌های کشور در سمنان خبر داد.

مرگ درختان اکالیپتوس و زیتون در سمنان/ منابع طبیعی تنها به تولید و توزیع نهال‌های غیرمثمر می‌پردازد

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌رضا رهایی با بیان اینکه نهالستان سوکان سمنان یکی از قدیمی‌ترین نهالستان‌های کشور است اظهار کرد: تمامی نهال‌های تولیدی در این نهالستان به‌صورت رایگان بین مردم، شهرداری‌ها، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دستگاه‌های اجرایی و اداری و همه متقاضیان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷ هکتار از اراضی این نهالستان زیر کشت نهال‌های غیرمثمر بوده افزود: انواع گونه‌های کاج ایرانی، انواع سرو از جمله سرو خمره‌ای، سرو شیرازی، زبان گنجشک، اقاقیا،ارغوان، توت، زیتون تلخ و...از جمله گونه‌های تولید شده در این نهالستان است.

رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: کلیه گونه‌های تولیدی در این نهالستان گونه‌های متناسب با اقلیم خشک و نیمه‌خشک و خاک شور مناطق کویری هستند.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها منابع طبیعی استان‌ها را از تولید نهال‌های مثمر منع کرده است تصریح کرد: وظیفه تولید نهال‌های مثمر به عهده سازمان جهادکشاورزی است و منابع طبیعی تنها به تولید و توزیع نهال‌های غیرمثمر می‌پردازد.

رهایی با انتقاد از کاشت درختان نامناسب در سطح برخی شهرهای استان گفت: امسال با افزایش برودت هوا به دلیل عدم تناسب با شرایط اقلیمی بخش مهمی از درختان اکالیپتوس و زیتون در استان از بین رفتند.

رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: امسال حدود ۸۰ درصد درختان اکالیپتوس و ۳۰ تا ۴۰درصد درختان زیتون سمنان از بین رفتند.

برچسب‌ها