مشکلات باشگاه استقلال بعد از بازی با التعاون عربستان آغاز شد و بازیکنان تصمیم گرفتند بازی با لوکوموتیو و سایپا را تحریم کنند.

پشت پرده اعتصاب بازیکنان استقلال/ مقابل سایپا و لوکوموتیو بازی نمی کنیم!

به گزارش قدس آنلاین، هرچند بحث اعتصاب بازیکنان تیم فوتبال استقلال در تمرین روز گذشته از سوی این باشگاه تکذیب شد ولی شاگردان علیرضا منصوریان به خاطر بدقولی مسئولان باشگاه حتی تصمیمات بزرگتری در سردارند و تهدید کرده اند مقابل سایپا در لیگ برتر و لوکوموتیو ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی نمی کنند.

موضوع اعتراض استقلالی ها بابت عدم دریافت مطالباتشان موضوع امروز و دیروز نیست. برخی از بازیکنان این تیم با وجود آنکه رقم قرارداد بالایی ندارند اما از سال گذشته حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده اند. این مشکل به صورت جدی و بعد از بازی استقلال با التعاون عربستان در مسقط عمان خودش را نشان داد؛ زمانی که بازیکنان به جای جشن پیروزی و در حالی که منصوریان در کنفرانس خبری بود تصمیم گرفتند در صورت عدم دریافت مطالبات و پاداش هایی که به آنها وعده داده شده بود در دیدار های لیگ برتر به میدان نروند.

سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال در همان لحظات با حضور در رختکن این تیم اعلام کرد که مطالبات بازیکنان قبل از بازی با سیاه جامگان پرداخت خواهد شد. به این ترتیب تهدید بازیکنان مسکوت ماند اما پس از بازی با سیاه جامگان رختکن استقلال دوباره مشوش شد و به این ترتیب بازیکنان قرار گذاشتند که تا زمان دریافت قراردادهایشان، در دیدارهای بعدی بازی نکنند.

در میان بازیکنان معترض حتی مهدی رحمتی و خسرو حیدری که مطالبات خود را از استقلال گرفته اند هم دیده می شوند. هرایر مگویان که از سال گذشته از استقلال طلب دارد و همچنین بهنام برزای، محسن کریمی و فرشید اسماعیلی هم به خاطر مشکلات مالی در کنار سایر بازیکنان هستند.

با این وجود منصوریان پس از بازگشت از کنفرانس خبری بازی با سیاه جامگان سعی کرد بازیکنان را متقاعد کند که در تمرین بعد از بازی با سیاه جامگان (روز یکشنبه) حاضر شوند. منصوریان در رختکن به بازیکنانش گفت: استقلال شرایط خوبی پیدا کرده و از  شما می خواهم که این روند را به هم نزنید و تمرینات را ادامه بدهید و مقابل سایپا به میدان بروید. اما با وجود اصرار منصوریان بازیکنان این حرف را نپذیرفتند و روز گذشته تمرین نکردند.

برخی از بازیکنان در جواب منصوریان اعلام کردند که بعد از بازی با لوکومتیو ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات این تیم ۱۹ روز تعطیل است و بازیکنان شب عید بدون پول می مانند و بهتر است که همین حالا تکلیفشان روشن شود. این بازیکنان تاکید داشتند که رقم قرارداد بازیکنان امروز استقلال زیاد نیست و افتخاری باید حقوق آنها را پرداخت کند و به وعده خود در مسقط جامه عمل بپوشاند.

منصوریان روز گذشته هم سعی کرد بازیکنان را وادار به تمرین کند اما شاگردانش مخصوصا آنها که بیش از یک سال است دریافتی از باشگاه نداشته اند زیر بار تمرین نرفتند و به این ترتیب استقلال حتی اگر با فشار مدیرانش به میدان سایپا برود هم در واقع بدون تمرین برای این بازی مقابل آن تیم صف آرایی می کند و بعد از آن هم تحریم تمرین تا بازی با لوکومتیو ادامه خواهد داشت.

استقلال با وجود آنکه با تحریم فیفا آندرانیک تیموریان و سرور جباروف را هم از دست داد و عملا هزینه ای بابت این بازیکنان و همینطور روزبه چشمی که پاسوز استقلال شد متحمل نشد، اما  عملا نتوانسته تعهدات خود به بازیکنان را پرداخت کند و به این ترتیب بازیکنان جوان با قراردادهای پایین هم برای امرار معاش با مشکلات بزرگی مواجه شده اند.

بازیکنان استقلال در دیدار با منصوریان خواهان عملی شدن قول افتخاری بودند که در مسقط داده بود. اینها همه در حالی رخ می دهد که حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بی خبر از جزئیات اتفاقات برای بازیکنان این تیم گفت: بازیکنان استقلال ۵۰ درصد قراردادشان را گرفته اند و بعضی ها حتی بیشتر از این هم پول دریافت کرده اند.

به هر حال هم بازی با سایپا در خطر تحریم بازیکنان است و هم دیدار با لوکومتیو که آخرین دیدار های مهم قبل از عید است و بازیکنان مدت هاست که مطالبات خود را دریافت نکرده اند. برخی از بازیکنان استقلال در این رابطه اعلام کرده اند پرسپولیس که دو برابر استقلال بدهی دارد و بیش از ۱۲ پرونده بین المللی را سال گذشته بسته، مطالبات بازیکنان خود را بیشتر از استقلال پرداخت کرده و با این وضعیت آنها نمی توانند مقابل سایپا به میدان بروند. هر چند این ادعا  در حالی مطرح می شود که معمولا این اعتصاب ها به نتیجه نمی رسد اما واقعیت این است که استقلال در این شرایط متضرر خواهد شد و افتخاری هم در رابطه با این موضوع مهم تا نون هیچ اظهار نظری نکرده است.

برچسب‌ها