تبریز- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قدرت های جهانی باید پاسخگوی جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی باشند

قدرت های جهانی باید پاسخگوی جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی باشند

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب‌پرور ظهر سه شنبه در آیین افتتاح راهیان نور دانشگاهی در مسجد دانشگاه تبریز اظهار داشت: اگر بگوییم انقلاب اسلامی مدیون آذربایجان است، غلو نکردیم؛ اوج جانفشانی مردم آذربایجان در کسوت لشکر عاشورا ماندگار شد.

وی اضافه کرد: قدرت های جهانی باید پاسخگوی جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی باشند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه خداوند نعمات فراوانی از لحاظ قدرت ملی به ایران بخشیده، خاطرنشان کرد: یکی از موازین سنجش قدرت، میزان دسترسی هر کشور به آب های آزاد است. تنها خوزستان، ۳۰۰ کیلومتر ساحل دارد.

غیب‌پرور اذعان داشت: برخی ها ریشه جنگ تحمیلی را جغرافیایی، تاریخی و اقتصادی عنوان کردند ولی ریشه جنگ تحمیلی، وقوع انقلاب اسلامی بود و تعارضات عرضی و تاریخی بیش از اینها نیز مطرح بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه است. در اوایل دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه ندار بودیم. متاسفانه فیلم‌های دفاع مقدس نمی‌تواند روزهای نداری ما را نشان دهد. به شرایطی رسیده بودیم که به ما می‌گفتند بروید بجنگید و مهماتتان را از بعثی‌ها بگیرید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: اکثر رزمندگان در اوایل دفاع مقدس به دلیل شپش دار بودن پتویشان با بیماری گال مواجه بودند و نداری و کمبود امکانات به اوج خود رسیده بود. طبق اسناد و شواهدات موجود بیش از پنجاه کشور صدام را کمک کردند، اما رزمندگان اسلام تنها به خدا توکل کردند و پیروز شدند.

سردار غیب‌پرور با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: شب عملیات کربلای ۵ در یک سوله با رزمندگان لشگر عاشورا مواجه شدم، تا امروز مناجات و جنگی مثل جانفشانی رزمندگان عاشورا ندیدم.

وی با اشاره به اینکه بیش از دویست شهید دانشجو از استان شما وصف ناپذیر است، ادامه داد: حرکت راهیان نور یک حرکت مبارکی است. تحرک دانشجویی دانشگاه تبریز با خیلی از دانشگاههای کشور متفاوت است. وجود بسیج دانشجویی هوشمند و انقلابی دانشگاه تبریز بسیار مبارک است. راهیان نور بستری بسیار مناسب برای کار فرهنگی است. اگر در انتقال و اثر بخشی فرهنگ دفاع مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه است.

رئیس سازمان بسیج به درخشش آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه علمی اشاره کرد و تأکید کرد: آذربایجان شرقی در نمایشگاه علمی هفته گذشته خوش درخشید به طوری که وزیر علوم و معاون رییس جمهور متحیر مانده بودند.

همچنین سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در ابتدای در این مراسم بیان داشت: راهیان نور ذخیره و معدن طلا برای کشور است.

وی افزود: قدرت بازدارنگی در کشور به برکت خون شهداست، تداوم راه شهیدان نیز لازمه حفظ این قدرت است.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه مهد و دیار باکری‌ها حماسه‌های بی نظیری در دفاع مقدس آفریدند، تصریح کرد: تبریز نه در بهره مندی از منابع کشور بلکه در دفاع از ارزش‌ها و شکل گیری نظام اسلامی جزو اولین هاست. 

برچسب‌ها