یزد- عضو هیئت اتاق اصناف یزد گفت: در سال ۹۵ به دلیل رکود بازار هزار و ۹۰۰ پروانه کسب باطل شده است.

۱۹۰۰ پروانه کسب در یزد باطل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نائب رئیس اتاق اصناف یزد پیش از ظهرچهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ما با گرانی نمی توانیم مقابله کنیم ولی با گرانفروشی می توانیم مقابله کنیم. هدف ما، مبارزه با گرانفروشی است.

سید حسن ضیائی گفت: ما با گرانی نمی توانیم مقابله کنیم ولی با گرانفروشی می توانیم مقابله کنیم. هدف ما، مبارزه با گرانفروشی است.

ضیایی افزود: رکود در بازار وجود دارد که امیدواریم این رکود برطرف شود و ما بر روی گرانفروشی نظارت داریم که در ایام نوروز شدت بیشتری پیدا می کند.

وی گفت: به عنوان تجربه کاری که در بازار دارم خیلی امیدوار نیستم که رکود فعلی خوب شود.

ضیائی اظهار داشت: در سال ۹۵ به دلیل رکود بازار، هزار و ۹۰۰ پروانه کسب باطل شده است که بیشتر صنف پوشاک، کیف و کفش بوده اند.

وی افزود: مغازه ها توان رقابت ندارند و در نمایشگاه اتومبیل ۱۶ تا ۱۷ مغازه بسته شده به خاطر فروش آنلاین در سایتها که برای انواع اتومبیل انجام می شود و باز شدن فروشگاه های بزرگ باعث بسته شدن فروشگاه و مغازه های کوچک شده است.

ضیائی گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با پروانه در یزد مشغول به کار هستند و ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در یزد وجود دارند.

وی افزود: در حال حاضر اخذ پروانه خیلی راحت انجام می شود و موارد عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه حذف شده است  پس از مراجعه یک هفته پروانه صادر می شود.

نایب رئیس اتاق اصناف اظهار داشت: شب بازارها قبلا به صورت پراکنده  و با وانت در هر منطقه ای بساط پهن می کردند که تصمیم گرفته شد بر واحدها نظارت شود  و الان در شهرستان یزد در میدان امام علی و سه راه شحنه از ۹ شب به بعد  کالای خود را عرضه می کنند.

علیرضا حسنی گفت: نرخ آرایشگاه ها در یزد بالا است و الان این نرخ ها کنترل شده است و همچنین نرخ مزون ها هم کنترل شده است.

وی افزود: بازاریان و اصناف همیشه حامی دولت بودند و پیرو دستور العمل دولت راه افتادند و ما فقط از دولتمردان انتظار داریم که حمایت نمی خواهیم فقط بار را از دوش ما بردارند، در رکود بازار با این دستور العمل دولت، بازاریان را آسیب پذیر نکنند.

حسنی گفت: مالیات بر در آمد مالیات بر جیب مردم نیست در حال حاضر مالیات از جیب مردم گرفته می شود و سرمایه بازاری مثل یخ است که از جیبش گرفته می شود.

برچسب‌ها