۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 511162

شاهرود- شهردار بسطام با اشاره به تدوین طرح جامع بسطام در آینده نزدیک گفت: این طرح باعث از بین رفتن باغ های بسطام می شود.

باغ های شهر بسطام در خطر نابودی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی یعقوبیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح جامع بسطام اصول مدیریت شهری لحاظ نشده است و بیشتر الزامات مسکن و شهرسازی در آن آمده است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه تدوین طرح‌های جامع توسعه محور بوده و سبب توسعه شهرها شود گفت: اما به نظر می‌رسد در شهر بسطام این روند معکوس است.

شهردار بسطام با اشاره به برخی ویژگی‌های این طرح افزود: البته در این طرح تمام معابر شهری توسعه می‌یابند.

وی با بیان اینکه در این طرح بافت قدیمی بسطام از بین خواهد رفت گفت: مناطق ۷ گانه قدیمی بسطام باید احیا بشود.

یعقوبیان به بیان مشکلات شهری بسطام پرداخت و با اشاره به اینکه بیشترین آثار تاریخی در شهرستان شاهرود در شهر بسطام قرار دارد گفت: آیا حق بسطام نیست یک اداره میراث فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: در سال ۹۵ پیش‌بینی ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه داشتیم که تاکنون ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن تأمین‌شده است.

به گفته وی برای سال ۹۶ بودجه‌ای بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌شده که امیدواریم از طریق آن زمینه ارتقا شهر بسطام فراهم شود.

شهردار بسطام با اشاره به آماده‌سازی شهر بسطام برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی گفت: تمام مدارس بسطام با ظرفیت ۸۴ واحد آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

یعقوبیان با بیان اینکه در بخش خصوصی هم برخی‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم در تعطیلات عید آماده هستند گفت: بحث اسکان موقت و اسکان در چادر هم در ایام نوروز برای خدمت به مسافران نوروزی انجام می‌شود.

برچسب‌ها