گرگان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: براساس اطلاعات امتحانات خرداد سال ۹۵، از مجموع ۱۴ شهرستان استان فقط چهار شهرستان، معدل نمره بالای ۱۰ در درس ریاضی کسب کرده اند.

حوزه آموزش در گلستان ضعیف و بیمار است
به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم حاجیلری ظهر چهارشنبه در همایش نوآوری در فرایند آموزشی و یادگیری با رویکرد درس پژوهشی ویژه دبیران منتخب مقطع متوسطه اول در استان گلستان که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۱۴ شهرستان این استان فقط چهار شهرستان، معدل نمره بالای ۱۰ در درس ریاضی دارند.
وی با بیان اینکه بالاترین معدل درس ریاضی این استان، نمره ۱۱ و ۷۵ صدم در یکی از شهرستان ها بوده، ادامه داد: از مجموع ۱۰ شهرستان گلستان که معدل درس ریاضی آنان کمتر از ۱۰ است، ۶ شهرستان معدل ۷ یا ۸ داشتند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی ضعیف بودن نمره ریاضی دانش آموزان پایه نهم گلستان، ادامه داد: این آمارها براساس نمرات درس ریاضی دانش آموزان این پایه از امتحانات خرداد سال ۹۵ استخراج شده است.
وی بیان اینکه حوزه آموزش در گلستان ضعیف و بیمار است، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش ها ارتقاء توانمندی معلمان در حوزه آموزشی و برقراری ارتباط با دانش آموزان و تولید روش های آموزشی جدید متناسب با بافت و شرایط هرکلاس است.
حاجیلری به این نکته اشاره کرد که امروز نمی توان با روش های خشک و سختگیرانه در امر آموزش موفقیت کسب کرد، ادامه داد: باید به دنبال روش های جدید و جذاب و همراه با مشارکت دانش آموزان باشیم.
وی روح کلی درس پژوهی را یادگیری شایسته و مشارکت محور دانست و افزود: بر این اساس درس پژوهی، اقدام کلی این است که معلم باید متناسب با فضای کلاس و با روش های مختلف تدریس و با محوریت دانش آموز، نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی اقدام کند.

حاجیلری با تاکید بر همکاری و همراهی معلمان و خانواده ها درحوزه آموزشی، اضافه کرد: روش های فعلی آموزشی متخذه از سوی خانواده ها و معلمان، بچه ها را تنبل و پرتوقع کرده است.
وی، تقویت روح پرسشگری و تفکر در دانش آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها برای تقویت آموزش فرزندان خود فقط در دو شهر گرگان و گنبدکاووس ماهانه چند میلیارد تومان به موسسات خصوصی پرداخت می کند درحالی که کمترین نتیجه را دارد.
آموزش و پرورش استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۳۳۰ هزار دانش آموز دارد که ۶۶ هزار نفر آنان در شهرستان ۳۸۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق این استان مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها