یزد - قاتل زرگر یزدی بامداد پنجشنبه در جوار زندان مرکزی یزد و با حضور اولیای دم و مسؤولان قضایی استان در ملاء عام به دار مجازات آویخته شد.

قاتل زرگر یزدی در ملاء عام به دار مجازات آویخته شد

به گزارش قدس آنلاین ،قاتل زرگر یزدی که با همدستی فرد دیگری اقدام به قتل فجیع جوان زرگر  و سرقت مقادیر قابل توجهی طلا  اقدام کرده بود پس از رسیدگی مراجع قضایی و تأیید حکم دادگاه توسط دیوان‌عالی بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد.

وی که از یکی از استان‌های غربی کشور با هدف سرقت به یزد آمده بود، پس از ارتکاب قتل و سرقت از یزد متواری شده بود که با انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی در سریع‌ترین زمان ممکن توسط پلیس دستگیر شد.

به خواست مردم، کسبه بازار خان یزد به ویژه صنف زرگرها و خانواده مقتول، رسیدگی به این پرونده قتل و سرقت خارج از نوبت انجام شد و با گذشت کمتر از شش ماه از زمان وقوع قتل، حکم صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در این رابطه گفت: پرونده قاتل زرگر یزدی به جهت قتل فجیع یک جوان از حساسیت زیادی برخوردار بود که با یاری خداوند و تلاش مجموعه قضایی، امنیتی و انتظامی به سرعت با شناسایی و دستگیری عاملین آن همراه بود و با انتظار به حق مردم مبنی بر محاکمه  و اجرای سریع مجازات این تبهکاران ، تمام مراحل دادرسی و محاکمه به صورت ویژه و خارج از نوبت انجام شد .

محمدرضا حبیبی افزود: تمام مراحل تأیید این پرونده از سوی دیوان عالی و اخذ استیذان رئیس قوه قضاییه نیز با پیک انجام شد تا بتوان در حداقل زمان ممکن اجرای این حکم را انجام داد .

وی تصریح کرد: اجرای این حکم هشداری است به تمام کسانی که فکر می کنند می توانند با تخطی از قانون و خدشه به آرامش مردم کار خود را پیش ببرند و با قانون شکنی برای خود سودی کسب نمایند .

شایان ذکر است در اواخر شهریور ماه گذشته، دو جوان از یکی از استان های شرقی با هدف سرقت به شهر یزد آمدند و در مدت حضور خود در این شهر ضمن قتل جوان زرگر یزدی مقادیری طلا نیز به سرقت بردند که با همت مجموعه اطلاعاتی و امنیتی در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند .

برچسب‌ها