قم- رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: دانشنامه قرآنی در ۴۰ جلد با هزار مدخل اصلی که بسیار ساختارمند هستند در دو گونه مکتب سازمان‌دهی شده است.

نخستین جلد دانشنامه قرآنی در قم رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر رشاد شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از نخستین جلد دانشنامه قرآنی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مکارم شیرازی، اظهار داشت: هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد آیت‌الله مکارم شیرازی با حضور به‌موقع درصحنه پاسخگوی مطالب است.

وی افزود: مسئله محور بودن و روشنگری ازجمله دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله مکارم شیرازی است، همچنین اگر مرجعی بیان‌گر مسئله مبتلابه که در جامعه وجود دارد باشد مشخص می‌شود که این مرجع از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

سرپرست دانشنامه‌های قرآنی تصریح کرد: دانشنامه قرآنی در ۴۰ جلد با هزار مدخل اصلی که بسیار ساختارمند هستند در دو گونه مکتب سازمان‌دهی شده و ساختار منسجمی به دانشنامه حاکم است.

وی بابیان اینکه نگاه به دانشنامه‌ها یک نگاه بی‌طرفانه بوده با این تفاوت که آن‌ها را نقد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در کشور هلند دایره المعارف قرآنی تحریف‌شده‌ای نوشته‌اند که تمام فهرست نویسندگان آن غیرمسلمان هستند که آن را موردبررسی قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها