رییس سازمان اوقاف از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این مسابقات از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در سال هزار و ۹۲۰ مسابقه در شهرستان ها و استان ها برگزار می کنیم که پس از این مسابقات کشوری برای آقایان وخانم ها دایر می شود.

وی افزود: در این مسابقه کشوی ۸۰۰ نفر از خانم ها و آقایان به صورت جداگانه در ۱۱ رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند، مهم ترین و عمده ترین رشته نیز حفظ و قرائت است، از بین این تعداد شرکت کننده کشوری ۲ نفر از بین برادران نماینده حفظ کل و برترین قاری جمهوری اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان این که مسابقه بین المللی قرآن کریم از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت برگزار می شود، اظهار داشت: برای نخستین بار با مشارکت حوزه های علمیه در رشته های قرائت و حفظ مسابقات بین المللی طلاب را برگزار می کنیم، همچنین مسابقات بین المللی بانوان در رشته حفظ در مجموعه اختصاصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دانش آموزان که مدتی تعطیل بود در این دوره دایر می شود، مسابقات روشندلان از دیگر برنامه ها است؛ حدود ۴۰۰ نفر مهمان خارجی در این مسابقات بین المللی قرآن با شعار یک کتاب یک امت شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که تا کنون ۷۴ کشور برای حضور در مسابقات بین المللی اعلام آمادگی کردند، ابراز داشت: در پیرامون این برنامه نمایشگاه محصولات قرآنی و همایش پژوهش های قرآنی را خواهیم داشت که عنوان آن انقلاب و فرهنگ قرآنی است؛ تا کنون بیش از ۴۰۰ مقاله داخلی و خارجی فرستاده شده است.

وی عنوان کرد: تجلیل از بانوان قرآنی از دیگر برنامه های ما است، خوشبختانه در کشور مجموعه های قرآنی بانوان را داریم که امسال برای دهمین بار تجلیل می شوند، الحمدلله از این برنامه قرآنی استقبال بسیار خوبی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها