حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که جهان امروز از مادی گری خسته شده و در حال آمدن به سوی مذاهب است، گفت: در میان مذاهب فرهنگی که بتواند روح تشنه مردم دنیا را سیراب کند فرهنگ اسلام و قرآن است.

جهان تشنه فرهنگ اسلام و قرآن است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و جمعی از دست اندرکاران برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، فعالیت های قرآنی را کاری بسیار مهم خواند و گفت: دنیای امروز تشنه مذهب دارای فرهنگ متعالی است.

وی افزود: جهان امروز از مادی گری خسته شده و در حال آمدن به سوی مذاهب است، در میان مذاهب فرهنگی که بتواند روح تشنه مردم دنیا را سیراب کند فرهنگ اسلام و قرآن است، به همین دلیل هرچه کارهای قرآنی توسعه داده شود جواب تقاضا و درخواست دنیا است؛ یکی از شخصیت های آمریکایی بعد از این که می بیند نشر اسلام در آمریکا زیاد شده می گوید باید به انتظار روزی باشیم که مردم آمریکا صبح با صدای اذان بیدار شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هجمات بر ضد قرآن کریم زیاد است، اظهار داشت: یک عده از مستشرقین مزدورانی هستند که در لباس استشراق هجمه به قرآن کرده اند، این ها می بینند که اسلام در جهان به ویژه بعد از حکومت اسلامی در ایران پیشرفت دارد دست به قرآن ستیزی می زنند در مقابل لازم است که کارهای قرآنی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان نسبت به شیعیان می گویند که آن ها کاری به قرآن ندارند، هرچه کار قرآن انجام دهیم جوابی برای این حرف های بی اساسی است که نسبت می دهند، می گوییم شما در این هجمی که ما کار قرآنی می کنیم ندارید آن وقت چه رقم می توانید چنین وصله ای به ما بچسبانید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این باید توجه داده شود که هدف از حفظ و قرائت فهمیدن معانی قرآن و عمل به آن است، ابراز داشت: هدف نهایی در همه جلسات باید تذکر داده شود تا افراد در مقدمه متوقف نشوند، باید تدبیر در قرآن و سپس عمل شود، این نسخه نجاتی است که تا عمل نشود اثرخود را نخواهد گذاشت؛ در شعارها و تبلیغات باید این مسأله تکرار شود تا موضوع جا بیفتد.

وی عنوان کرد: این که از دیگران و خارج از کشور برای مسابقات دعوت می شود بسیار به جا است تا جلسات قرآنی شیعیان و ایرانی ها را ببیند، قبل از انقلاب قرآن واقعا در جامعه و به نحوی در حوزه ها مهجور بود، بعد از انقلاب هم در حوزه ها رنگ دیگری گرفته و حدود ۴۰۰ جلسه قرآنی و تفسیر قرآن در حوزه داریم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با وجود این که بعد از انقلاب اوضاع بسیار فرق کرده اما باز هم ابتدای راه هستم و نباید قناعت کنیم؛ قرآن واقعا دریایی بی کران است؛ ما ۱۵ سال تفسیر نمونه را نوشتیم اما الان وقتی نگاه می کنیم می بینیم مطالب دیگری هم وجود دارد، هر زمان انسان به سوی قرآن برود چیزهای تازه ای کشف می کند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها