تبریز- دادستان کل کشور ددر تبریز بر حذف ربا از سیستم بانکی کشور تأکید کرد.

عملیات بانکی ربوی با آموزه های قرآن نمی سازد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر پنج شنبه مراسم اختتامیه مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه با اشاره به اینکه غایت نزول قرآن هدایت است بیان داشت: هدایت عام برای عموم مردم و هدایت خاص برای مؤمنین و متقین است و در مقابل ضلالت عام برای کسانی است که در مسیر حق نیستند و ضلالت خاص برای آنانکه قابل هدایت نیستند؛ «شفا» در قرآن نیز گاهی شفای عام و گاهی شفای خاص است. در یکجا هم «شفاء لما فی الصدور» آمده و شفا برای آنچه در دلهاست مطرح شده است. قرآن همچنین بعنوان «نور» معرفی شده و کار نور، روشنایی عالم ظلمانی است و زندگی بدون نور، زجرآور می شود.

وی با عنوان اینکه قرآن باید در زندگی ما ملموس و مشهود و محسوس باشد و زندگی قرآنی داشته باشیم و بایدها و نبایدهای قرآن را در زندگی پیاده کنیم اعلام داشت: در بازار جامعه قرآنی ربا و نزول و کم فروشی نیست. بانک هایش به دنبال نزول دادن و نزول گرفتن نیستند. نمی توان ربا را که به منزله جنگ با خداست در جامعه نادیده گرفت. قانون «عملیات بانکی» دقیقاً مطابق با شرع است اما عمده عملکرد بانکهای ما ربوی است.

دادستان کل کشور سیستم بانکی کشور را ناهماهنگ با اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری (دام ظله العلی) دانسته و بر حذف ربا و نزول از این سیستم تأکید کرد و گفت: مسئولین اقتصادی و بانکها بایستی جوابگو باشند.

 وی التزام به بایدها و نبایدهای قرآن را از شاخصه های جامعه قرآنی عنوان کرد و اضافه کرد: هدف دشمن، عدم تبلور معارف و حقایق قرآن در جوامع اسلامی است؛ امروز سنگرهای دشمن در فضای مجازی است و به شدت در حال حمله است لذا فضای مجازی بایستی ساماندهی شود. به بهانه آزادی نبایست ولنگاری در جامعه رواج یابد.

مراسم اختتامیه مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه و خانواده آنها در شهرستان تبریز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۹۵ با حضور دادستان کل کشور و معاون فرهنگی قوه قضائیه، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیران و مسئولان استانی، اعضای شورا و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی  در هتل کایا (لاله پارک) تبریز برگزار شد.

برچسب‌ها