زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: در استان سیستان و بلوچستان مکان‌هایی از جمله تاسوکی، ثارالله و مساجد جامع و حضرت علی (ع) داریم که کمتر از راهیان نور نیست و برای بازدید از این مکان‌ها باید هدف‌گذاری شود.

 مکان‌هایی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که کمتر از راهیان نور نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در روزهای اخیر سفر ریاست محترم جمهوری آذربایجان را به کشور عزیزمان شاهد بودیم که هر سه سال یک‌بار این امر انجام می‌شود و دیداری که با رهبری معظم انقلاب داشتند و رهنمودهایی که رهبر عزیزمان به رئیس جمهور کشور آذربایجان داشتند.

امام جمعه زاهدان افزود: کشور آذربایجان با ما قرابت زبانی، مذهبی، دینی و تاریخی دارد و مردم آن با چند استان ما هم‌زبان هستند.

وی گفت: دشمنان منتظر به چالش کشیدن روابط کوبا و تهران هستند اما در همین سه سال اخیر ۲۰ سند همکاری امضا شده است، به گفته رهبری عزیز این روابط هنوز کم است و باید روابط دولت آذربایجان و ایران بیشتر شود از جمله در ساخت راه آهن دو کشور.

خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به اینکه هر جایی که رژیم غاصب صهیونیستی نفوذ کرد به‌جز بدبختی مردم چیزی به وجود نیامد، گفت: رهبری انقلاب فرمودند مراقب این رژیم باشید که نفوذی در کشور شما نداشته باشد که خدشه وارد کردن به روابط دوستانه کشور ایران و آذربایجان را هدف قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: این سیاست را باید با همه کشورهای همسایه دوست و مسلمان خود داشته باشیم تا هیچ کشوری قصد سو به این مملکت را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان مکان‌هایی است که کمتر از راهیان نور نیست، از جمله تاسوکی، ثارالله، مسجد جامع و حضرت علی (ع) که برای بازدید از این مکان‌ها باید هدف‌گذاری شود.

سلیمانی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: توسط کمیته امداد امام خمینی هر ساله در این برهه زمانی جشنی برگزار می‌شود تا مردم فقرا و نیازمندان را از یاد نبرند که سنت بسیار ارزشمندی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید سعی کنیم در این جشن سهمی داشته باشیم و به مستمندان و نیازمندان استان خودمان کمک کنیم.

وی افزود: اگر گوسفند قربانی داریم، اگر خمسی قرار است بدهیم، اگر قرار است سفر حجی برویم که متأسفانه فعلاً محروم هستیم این هزینه‌ها را به کمیته امداد بدهیم برای حمایت از مستمندان استان خودمان.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دومین اجلاس سران خبرگان برگزار شد که رئیس خبرگان رهبری حضرت آیت‌الله جنتی در گزارشی فرمودند دولتمردان اگر در اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند از مردم عذرخواهی کنند که معاون اول رئیس جمهور در گزارش هشت صفحه‌ای به این اصل پرداختند.

وی گفت: امیدواریم که دولت‌مردان ما توصیه‌های رهبری معظم انقلاب را برای اقتصاد مقاومتی به خوبی انجام دهند و برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها