حجت الاسلام والمسلمین رییسی تنها راه فقر زدایی و محرومیت زدایی را اهتمام همه دستگاه ها و نهادها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

تنها راه فقرزدایی و رفع محرومیت ها تحقق اقتصاد مقاومتی است/افتتاح رواق اختصاصی بانوان در حرم رضوی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری  به مناسبت سالروز حکم رهبر انقلاب به ایشان، تنها راه فقر زدایی و محرومیت زدایی را اهتمام همه دستگاه ها و نهادها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آستان قدس و همکاری با دیگر نهادها در جهت کمک به نیازمندان خاطر نشان کرد: اگر همه دستگاه ها و نهادهای خدماتی جمع شوند شاید بتوانند بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنند اما رفع اساسی فقر و محرومیت در جامعه تنها با جهت دهی کلیه بخش های مالی و تولیدی کشور به سمت اقتصاد مقاومتی عملی خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به ساماندهی شرکت های اقتصادی تحت پوشش آستان پرداخت و گفت: در گام اول مجامع عمومی همه شرکت ها برگزار شد و گزارش های حسابرسی قرائت گردید که از این رهگذر مشخص شد بسیاری از شرکت ها زیان ده بود و برای رفع این مشکل تیم اقتصادی مستقر و برنامه های لازم تدوین شد.

وی افزود: رویکرد جدید آستان قدس در فعالیت های اقتصادی تمرکز بر رفع مشکلات مردم  و همچنین سرمایه گذاری در مواردی است که شان این مجموعه نورانی حفظ شود. به عنوان نمونه سرمایه گذاری برای تولید داروهای کمیاب یا اقدام در زمینه کشاورزی از جمله مواردی است که آستان قدس رضوی به آن اهتمام خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی همچنین با تاکید بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در مجموعه آستان قدس عنوان کرد: تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان یکی از برنامه های جدی ما بوده که به طور جدی دنبال می شود و تفاهم نامه های مختلفی نیز در این زمینه با دستگاه ها منعقد کرده ایم.

وی البته یادآور شد که اساس  اقتصاد آستان قدس بر نذر و وقف استوار است و شرکت های اقتصادی تنها ۵ درصد از هزینه های این مجموعه را تا مین می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم زائر پرداخت و گفت:  زائر، از مبدا تا مبدا تعریف می شود و در همین راستا برای تسهیل سفر مشتاقان حضرت رضا در راه ها، زائر سراها و میقات الرضا هایی تاسیس شده که مسافرین بتوانند در آنجا استراحت کرده و از میزان سوانح جاده ای نیز کاسته شود.

وی یکی از دلایل ناتوانی بسیاری از مشتاقین زیارت را موضوع اسکان زائرین عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل یک زائرشهر در مشهد پیش بینی شده که فاز اول آن تا سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به تاسیس مجتمع های مسکونی در مشهد و خراسان جنوبی برای زوج های جوان اشاره کرد که هم گامی در راستای تامین مسکن و هم تسهیل کننده امر ازدواج خواهد بود.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای زیارت کسانی که به خاطر مشکلات مالی امکان این تشرف را نداشته اند اظهار داشت: با همکاری بسیج و اکمیته امداد در سراسر کشور شناسایی و اعزام زائر اولی ها از ماه مبارک رمضا آغاز شد و تا امروز حدود ۳۰۰ هزار نفر به زیارت حضرت رضا مشرف شده اند.

تاسیس معاونت امداد مستضعفین و رسیدگی فوری به مشکلات نیازمندانی که وضعیت اضطراری دارند یکی دیگر از اقدامات آستان قدس رضوی بود از سوی تولیت مورد اشاره قرار گرفت. وی همچنین تاکید کرد که بیشترین تقاضاها به این مجموعه در راستای مطالبه شغل و رفع بیکاری است که این مسئله را بارها به بسیاری از مسئولین یادآور شده ایم در عین حال که آستان قدس هم  به قدر توان خود گام هایی در این زمینه برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی نخستین ماموریت آستان قدس را «فرهنگی» دانست و از تشکیل سازمان فرهنکی آستان قدس برای نخستین بار خبر داد. وی در ادامه با اشاره به بررسی های صورت گرفته نسبت به نیاز بانوان برای در اختیار داشتن فضایی اختصاصی در حرم رضوی، از افتتاح یک رواق به همین منظور در روز ولادت حضرت زهرا خبر داد.

گسترش مفهوم خادم در سراسر کشور نیز یکی دیگر از مطالب عنوان شده از سوی تولیت آستان قدس بود وی در این زمینه گفت: هر کس در هر نقطه ای از کشور هر خدمتی در زمینه بهداشتی، آموزشی و... را می تواند با همکاری نمایندگی های آستان قدس در کشور انجام دهد و این گونه میلیون ها خدمت به نام حضرت رضا در کل کشور ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها