ایلام- فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: با تلاش های شبانه روزی همکاران پلیس و با فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و آموزش مناسب؛ تصادفات فوتی در سطح استان ایلام در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافت و استان ایلام در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرد.

تلفات جاده ای ایلام ۶۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار نورعلی یاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری استان با بیان اینکه زحمات، خدمات و تلاش های رسانه های استان ستودنی و شایسته تقدیر است، اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه ها؛ سفرای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در سطح جامعه اند و برای تحقق اهداف درون و برون سازمانی به درستی نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر همراهی، همکاری و همیاری ارزشمند رسانه ها نبود، استان نمی توانست به توفیقات چندانی دست پیدا کند، افزود: خوشبختانه با اتحاد، همدلی و همزبانی مردم، مسئولان و رسانه ها و با بهره گیری از فرامین حکیمانه، مقتدرانه، بصیرت آفرین و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی)؛ امروزه امنیت و آرامش پایدار و کم نظیری بر کشور حاکم است.

امنیت حاکم بر ایران؛ الگوی جهان

فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه اگر  اقتدار رهبر فرزانه انقلاب و قدرت نظامی ایران اسلامی نبود، دشمنان همچون دیگر کشورهای منطقه، کشور ما را نیز مورد هجمه نظامی قرار می دادند، بیان داشت: قاطعیت و هوشمندی رهبر انقلاب(حفظه الله) تمام هیمنه و عظمت دشمنان را به هم ریخته است.

سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش حاکم بر کشور، در دنیا الگو و نمونه است، یادآور شد: زمینگیر شدن دشمنان در منطقه، مرهون رهبری های هوشمندانه و خستگی ناپذیر رهبر معظم انقلاب، مجاهدت های جهادگونه ملت ایران و هوشیاری و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، نیروی انتظامی  علی رغم افزایش حجم مأموریت ها، به خوبی درخشیده و امنیت پایداری را در داخل و بویژه مرزهای کشور حاکم ساخته است، خاطرنشان ساخت: در ایام نوروز سال ۹۵ با بهره گیری از همه توان نیرویی و تجهیزاتی و نیز با تدوین برنامه های عملیاتی، توانستیم در زمینه مسائل امنیتی، ترافیکی و اجتماعی به توفیقات ارزشمندی دست پیدا کنیم و مأموریت ها را به خوبی به سرانجام برسانیم.

برگزاری  باشکوه آیین کنگره عظیم اربعین حسینی

فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان همگام و همراه مردم و مسئولان، در عرصه های مختلف ملی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی نقش آفرینی کرده و درخشیده است، تصریح کرد: برگزاری باشکوه کنگره عظیم اربعین در اوج امنیت و آرامش در سال جاری، تمام نگاه جهانیان را به استان ایلام معطوف ساخت.

سردار نورعلی یاری با بیان اینکه تلاش خواهد شد تا با تکمیل و بهسازی راه های مواصلاتی؛ رفع موانع و مشکلات و نیز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز؛ کنگره عظیم اربعین حسینی در سال ۹۶ با بهترین شکل ممکن برگزار شود، تأکید کرد: نیروی انتظامی برای تحقق این امر مهم با تمام وجود پای کار خواهد بود و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم، نیروی انتظامی را مأمن و امین خود می دانند، گفت: مردم استان ایلام در سالجاری بیش از ۱۰۰ هزار بار با مراکز انتظامی برای رفع و رجوع امورات خود، تماس برقرار کرده اند.

فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نیروی انتظامی استان در سالجاری به توفیقات خوبی در سطح کشور دست یافته است، اظهار داشت: این توفیقات مرهون تلاش های شبانه روزی همکاران و همراهی و همکاری خوب مردم و رسانه ها است.

سردار نورعلی یاری با بیان اینکه با تلاش های شبانه روزی همکاران پلیس و با فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و آموزش مناسب؛ تصادفات فوتی در سطح استان ایلام در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافت و استان ایلام در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرد، افزود: به همین خاطر نیز اخیراً با حضور وزیر محترم کشور و در سالن همایش های وزارت کشور، با اهداء لوح سپاس از استان ایلام تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان به خاطر اجرای مطلوب برنامه های هفته ناجا در سال جاری نیز به رتبه اول کشوری دست یافته است، بیان داشت: در زمینه اشراف کامل فرماندهی انتظامی استان بر گستره فعالیت خود در حوزه استانی، رتبه سوم کشوری به نیروی انتظامی استان اختصاص یافته است.

راه اندازی شورای عالی کلانتریها/ اجرای نهضت عمرانی

فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه یکی از مهمترین و راهبردی ترین اقداماتی که در سطح استان مورد تأکید قرار گرفته و اجرایی شده است، راه اندازی شورای عالی کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی در سطح استان بوده است، یادآور شد: این شورای عالی به منظور تسهیل در ارائه خدمات، بهبود امکانات و کسب رضایتمندی مردم راه اندازی شده است.

سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه در راستای مرمت، بهسازی و بازسازی اماکن انتظامی سطح استان، اقدامات ارزشمندی به سرانجام رسیده است، خاطرنشان ساخت: به طور کلی می توان اذعان و اعلام داشت که در یک سال اخیر، یک نهضت عمرانی فراگیر در سطح اماکن انتظامی استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه با کادرسازی مجرب، چابک سازی و تخصصی ساختن کلانتری ها و نیز تزریق امکانات و تجهیزات، در تلاش هستیم که ارائه خدمات به مردم را به بهترین شکل ممکن در سطح کلانتری ها و پاسگاه ها بهبود بخشیم، تصریح کرد: مردم استان ایلام بیشترین نقش در تشکیل، حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته اند و شایسته خدمت و تکریم هستند.

راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت و قاچاق کالا

فرماندهی انتظامی استان ایلام به راه اندازی قرارگاه مقابله با سرقت در استان اشاره و تأکید کرد: برنامه های خوبی برای مقابله با سرقت ها و دستگیری سارقین در دستور کار قرار گرفته است.

سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه برخورد با سارقین تشدید شده و در سال جاری ۶۳ درصد سرقت ها کشف گردیده است، گفت: باید در سریع ترین زمان ممکن، امنیت و آرامش از سارقین سلب و اموال مسروقه استرداد و رضایتمندی مردم حاصل شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در استان راه اندازی شده و توفیقات بسیار خوبی به همراه داشته است، اظهار داشت: در سالجاری و در مقایسه با سال گذشته، بیش از ۶۸ درصد افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در استان داشته ایم.

مصالحه و مختومه شدن ۵۰ درصدی پرونده های قضایی

فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری از طریق مراجع انتظامی استان به ۵۳ هزار و ۱۸ پرونده قضایی رسیدگی شده است، افزود: خوشبختانه با مداخله مشاوران و مدکاران اجتماعی، بیش از ۵۰ درصد پرونده ها به مصالحه انجامیده و مختومه شده است.

سردار نورعلی یاری با بیان اینکه در سال جاری تنها یک مورد سرقت طلافروشی در استان داشته ایم، بیان داشت: متأسفانه این یک مورد سرقت نیز با تبانی و به نوعی می توان گفت که خانوادگی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کشف سلاح جنگی در استان ۷۹ درصد افزیش یافته است، یادآور شد: در این مدت، کشف سلاح شکاری فاقد مجوز نیز ۲۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده و میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان ساخت: این کاهش کشفیات به خاطر انسداد مدخل های ورود مواد مخدر، نظارت و اشراف کامل همکاران پلیس و همکاری و همراهی بسیار خوب مردم بوده است.

افزایش ۲۱ درصدی جرائم سایبری  

سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۱ درصد افزایش جرائم سایبری داشته ایم که در مقایسه با سال گذشته، رشد سه درصدی نشان می دهد، تصریح کرد: از تلاش های بی وقفه همکاران مان در پلیس فتای استان صمیمانه سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری هشت باند تهیه و توزیع سلاح های غیرمجاز، شش باند فساد و سه باند توزیع و نصب محصولات ضد فرهنگی در سطح استان منهدم و عوامل آن ها دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته اند، تأکید کرد: در سال جاری پنج هزار و ۳۹۰ مورد تجهیزات ماهواره ای در سطح استان کشف و ضبط شده است.

فرماندهی انتظامی استان ایلام  برخورد جدی و بدون اغماض با اراذل و اوباش را مورد تأکید قرار داد و گفت: در راستای  اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی؛ مبارزه با هنجارشکنان، قانون شکنان، اراذل و اوباش، بی حجابان و بدحجابان به شدت در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

شادی ها به زاری و پشیمانی تبدیل نشوند

سردار نورعلی یاری به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم که با هوشیاری و همکاری مردم و خانواده ها، شاهد حوادث ناگواری به بهانه" چهارشنبه سوری " نباشیم و شور و شادی مردم به زاری و پشیمانی تبدیل نشود.

وی با اشاره به اینکه برای ایام نوروز امسال و برای تحقق امنیت پایدار و حفظ آسایش و آرامش مردم، برنامه های مبسوطی از سوی انتظامی استان تدوین شده است، افزود: برپایی ایستگاه های پلیس در اماکن مذهبی، تفریحگاه ها، تفرجگاه ها، پارک ها و محلات و مناطق پرجمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اوج امنیت و آرامش؛ یکی از دغدغه ها و مأموریت ها برای سال آینده است، یادآور شد: نیروی انتظامی استان این آمادگی را دارد که با همکاری و همراهی خوب مردم و همپای مسئولان و رسانه ها، این انتخابات سرنوشت ساز را در نهایت امنیت و آرامش برگزار کند.

برچسب‌ها