یزد - استاندار یزد گفت: در حال حاضر ۴ واحد بزرگ صنعتی و معدنی ۷۰ درصد مالیات استان یزد را تامین می کنند واینکه گفته می شود از واحدهای کوچک مالیات بیشتری دریافت می شود صحیح نیست.

واحدهای کوچک مالیات بیشتری پرداخت نمی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی عصر یک شنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: بخش خصوصی از جمله تشکیل امداد صنعت کمک زیادی برای رفع مشکلات صنعتی استان یزد کرده و امداد صنعت پشتوانه خوبی برای صنایع استان یزد به حساب می‌آید و می‌تواند نقش بالایی در توسعه واحدهای تولیدی استان یزد ایفا کند.

وی افزود: گزارش‌های ارائه شده درزمینه اقتصاد مقاومتی یزد، حکایت از اقدامات ارزشمندی دارد که توسط بخش خصوصی و دولتی در یزد انجام شده است.

 میرمحمدی  یکی از مشکلات اقتصاد کشور و استان یزد را عدم رابطه با بازارهای هدف دانست و گفت: علاوه بر اینکه هیئت‌های اقتصادی خارجی به سراغ ما می‌آیند، ما هم باید به دنبال بازاریابی و ارتباط با بازارهای مختلف جهانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بخش خصوصی یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی همراه با نوآوری است ،گفت: باید از ۲۰ سال قبل روی این اقدامات بخش خصوصی فعالیت می‌کردیم و از علم، اطلاعات و تجارب بخش خصوصی بهره می‌گرفتیم.

میرمحمدی تصریح کرد: صنایع یزد در ۱۱ حوزه مشکلات بزرگ دارندو این که مشکلات در کارگروه‌های ذیربط بررسی و راهکارهای رفع مشکل ارائه شده، واین نشان دهنده اهتمام بخش‌های مخلتف برای رفع مشکلات است.

استانداربا تاکید بر لزوم شفاف بودن اطلاعات و آمارها در حوزه‌های مختلف، گفت: الان وضعیت صنایع در استان یزد به صورت کامل مشخص و شفاف است و می‌توانیم در فعالیت‌هایمان با یک مبنای صحیح کار را دنبال کنیم در صورتی که سال‌ها دلمان به یک آمار غیر واقعی خوش بوده است

استاندار افزود: در زمینه کاهش مشکلات صنایع، ۴۹ حوزه از مشکلات صنعت در کشور احصا شده و در کارگروه‌ها پیگیری لازم در زمینه رفع آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکیل کلینیک مشاوره صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در افزایش کیفیت تولید و فروش محصول نقش قابل توجهی داشته باشد گفت : یکی از ضعف‌های بسیار بزرگی که وجود داشت ، این بود که ما رابطه بین دانشگاه و صنعت نداشتیم ولی الان بخش خصوصی در این زمینه قدم جلو گذاشته و در راستای تقویت این رابطه است.

برچسب‌ها