اصفهان- رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از بودجه ۲۷۵۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اصفهان، ۸۰ میلیارد تومان برای رفع محرومیت از چهره مناطق در نظر گرفته شده است.

۸۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری اصفهان برای رفع محرومیت  هزینه می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا امینی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این روزها آۀودگی هوا و محیط زیست دغدغه مدیران شهری شده چرا که رفتار اشتباه  ما در زندگی شهری باعث خشم طبیعت شده است.

وی اضافه کرد: برای تشخیص سهم آلودگی هوا توسط مولدین آلاینده، سال آینده بودجه ای در نظر گرفته شده تا با افزایش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در این مسیر گام برداریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: در حال حاضر خودروها سهم ۶۰ درصدی در آلودگی هوای شهر اصفهان دارند که با توزیع متوازن خدمات و نقاط جاذب سفر می توان سفرهای شهری را کاهش داد.

وی در خصوص چگونگی هزینه کرد بودجه شورای شهر گفت: سال آینده ۳ میلیاردتومان از بودجه برای هزینه های شورای اسلامی شهر اصفهان در نظر گرفته شده که بیشتر آن صرف حق جلسات ماهیانه اعضای شورای شهر و بخش جزیی صرف دیگر مصارف می شود.

به گفته امینی، هر عضو شورای شهر اصفهان ماهیانه می تواند ۲ و نیم تا ۳ میلیون تومان حق جلسه دریافت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از بودجه ۲۷۵۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اصفهان، ۸۰ میلیارد تومان برای رفع محرومیت از چهره مناطق در نظر گرفته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: لکه های محروم شهر اصفهان کم نیست و بودجه شورا پاسخگوی رفع کامل آنها نخواهد بود.

وی گفت: سال آینده ۱۱ درصد از کل بودجه شهرداری اصفهان معادل ۲۱۲ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و حمایت از مباحث فرهنگی شهر اختصاص می یابد.

امینی همچنین در خصوص رکود حاکم بر شرایط اقتصادی در کشور اظهارکرد: علیرغم اینکه در کلانشهرها تعداد صدور پروانه های ساختمانی کاهش یافته یا پروژه های عمرانی با اُفت مواجه شده اند، اما در شهر اصفهان هر خیابان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و آهنگ رشد و توسعه در شهر اصفهان برقرار است.

وی ادامه داد: مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در انجام پروژه های شهری افزایش چشمگیری داشته است.

امینی اظهارکرد: در سال جاری ۴۴ خیابان به شهر اصفهان اضافه شده و ۳۷ پروژه پیاده رو سازی با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد تومان محقق شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابلاغ اخیر معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری مبنی بر کوچک سازی گستره شهرداری ها، گفت: در شهرداری اصفهان سازمان های زیباسازی و فضای سبز، سازمان های عمران و نوسازی و بهسازی، سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری و سازمان های پایانه ها و تاکسیرانی در هم ادغام می شوند که این حرکت در امر کوچک سازی و چابک سازی شهر اصفهان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

برچسب‌ها