کاشان- کارشناس تحولات سوریه و عراق با بیان اینکه تنها ماندن سوریه برای آن کشور دشوار است، گفت: ما در سوریه به این دلیل که انقلاب کردیم و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و در قانون اساسی نیز دفاع از مظلومان آورده شده‌است، حضور پیدا کردیم.

جنگ سوریه دفاع از اسلام حقیقی است/دفاع از مردم سوریه وظیفه دینی ماست

به گزارش قدس آنلاین، حسن شمشادی شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در کاشان با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس سوریه تنها دولتی بود که در کنار ما ایستاد، خاطرنشان کرد: مردم باید محدوده فکر خود را از گوشی‌ها و فضای مجازی بالاتر ببرند و بدانند تنها کشوری که در زمان جنگ به ایران تجهیزات و سلاح ارائه می‌کرد و از سود چند میلیاردی خود به نفع ایران گذشت کشور سوریه بود.

وی عدم ایستادگی در کنار کشوری که در کنار ما ایستاده‌است را دور از انسانیت و مرام  دانست و ابراز داشت: کسانی که می‌خواستند نظام سوریه را ظرف چند هفته یا چند ماه سرنگون کنند با همیاری و ایستادگی ملت ایران پس از ۶ سال نتوانستند به هدف خود برسند.

وی اظهار داشت: حدود ۶ سال پیش در یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و دنیا اتفاقی افتاد که خبرگزاری‌های العربیه و الجزیره ادعا کردند آنچه در سوریه می‌گذرد انقلاب مردم سوریه است.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما رسانه‌ها را سلاحی دانست که بدون وقفه به فکر و اندیشه مردم شلیک می‌کند و افزود: العربیه و الجزیره ادعا داشتند که نا آرامی‌ها در سوریه انقلاب مردمی است و در خیابان‌ها شعارهایی همچون «بشار برود» در خیابان‌ها سر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۵ هزار تروریست از ۹۳ ملیت دنیا به سوریه آمدند تا علیه نظام و حکومت بشار اسد بجنگند و تبدیل به داعش شدند و خشن‌ترین خشونت‌ها را در طول تاریخ انجام دادند و انجام می‌دهند.

شمشادی مدافعان حرم را مدافع ضریح، مناره و سنگ ندانست و بیان داشت: این‌ها هیچ ارزشی ندارند و ارزش خود را از انرژی که از آنجا ساطع می‌شود می‌گیرند و حرم اهل بیت نیز حرمت دارد.

خبرنگار صداوسیما مدافعان حرم را مدافع اسلام حقیقی برشمرد و افزود: اسلام حقیقی با اسلام داعشی، اسلام یهودی، آمریکایی و آل یهود متفاوت است و من کسانی را که الله اکبر می‌گویند و سر می برند، مسلمان نمی‌دانم و اگر بخواهیم آن‌ها را مسلمان بدانیم، باید کسانی همچون هارون الرشید و ابن ملجم را نیز مسلمان برشماریم.

شمشادی مدافعان حرم را مدافعان امنیت ملی معرفی کرد و تصریح کرد: ما رانت خواری‌ها، حقوق‌های نجومی، کارها و مشکلات یقه سفیدها و مشکلات مالی و معیشتی را نادیده نمی‌گیریم، اما نباید امنیت موجود در کشور را منکر شد و عقل نیز حکم می‌کند اگر میتوانی با دشمن خود در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری بجنگی این کار را انجام بده.

شمشادی سوریه را خط مقدم ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس همه چیز یک دست و یک رنگ بود اما امروز با وجود دروغ‌ها، ریا، حقوق های نجومی کسی که بتواند با بصیرت خود به این نتیجه برسد و بجنگد، بصیرتی بالاتر از زمان دفاع مقدس دارد.

خبرنگار صداوسیما افزود: مردم موظف هستند در جواب کسانی که با طعنه و کنایه از مدافعان حرم یاد می‌کنند بگویند که آن‌ها گردن تمام مسلمانان حق دارند و هرشخصی سکوت کند در روز یوم الحساب به‌واسطه نیش‌ها و طعنه زدن‌ها حساب گرفته می‌شود.

برچسب‌ها