تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: حفظ و صیانت از آثار و حریم مصوب خط قرمز میراث فرهنگی است.

حفظ حریم مصوب خط قرمز میراث فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آبدار در بازدید از پروژه پیرامون برجهای کبود و مدور مراغه که با حضور مدیر عامل و اعضای هئیت مدیره شرکت عمران بهسازی مراغه صورت گرفت، اظهار داشت: شرکت عمران و بهسازی مراغه باید به تعهدات خود در اجرای طرح مصوب شورای فنی سازمان میراث فرهنگی پایبند باشد.

وی گفت: در جلسه برگزارشده با فرماندار و مسؤولان عالی قضایی شهرستان ویژه مراغه رعایت الزامات میراث فرهنگی در اجرای پروژه مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شرکت عمران و بهسازی مراغه به تعهدات خود در حفظ ضوابط حریم ۲۵ متری در ضلع جنوبی اثر در ساخت و ساز عمل نکرده بود، عنوان کرد: پروژه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان متوقف گردیده بود اما طی مذاکراتی که صورت گرفت، مقرر گردید موارد عدول از طرح مصوب در اسرع وقت توسط شرکت عمران بهسازی مراغه اصلاح شود.

آبدار از حفظ حریم به عنوان خط قرمز میراث فرهنگی یاد کرد و گفت: برابر توافقات به عمل آمده طی صورتجلسه ای ادامه اجرای پروژه منوط به انجام تعهدات اولیه در طرح مصوب سازمان میراث فرهنگی، گردید.

به منظور ایجاد فضای بصری مناسب برای گردشگران در نوروز انجام کف سازی محوطه برج های کبود و مدور در اولویت قرار گرفت

برچسب‌ها