رامیان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ۷ طرح بوم‌گردی در روستاهای شهرستان رامیان مجوز صادر شده و اجرا می‌شود.

دهکده گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی در رامیان برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم کریمی ظهر دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان رامیان اظهار داشت: قرارداد مطالعاتی ژئوپارک قلعه میران رامیان آماده شده و به زودی به اتمام می‌رسد و در سال آینده به عنوان نخستین ژئوپارک طبیعی کشور ثبت ملی می‌شود.  

وی افزود: باغ تاشته رامیان، آبشار شیرآباد، پارک‌جنگلی دلند و گل رامیان نیز دیگر نقاط گردشگری شهرستان رامیان هستند که در سال آینده به آنها توجه می‌شود.   

کریمی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف شهرستان رامیان در بحث گردشگری بحث هتلداری و اقامت گردشگران است که برای این امر سرمایه‌گذار انتخاب شده، مجوز ها اخذ شده و به زودی کار احداث آن آغاز می‌شود.    

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به احداث نخستین مرکز تخصصی ابریشم در رامیان، گفت: ۱۲۰ پروانه تولیدی انفرادی در شهرستان رامیان داده شده و در همین راستا ۸۴۰ میلیون ریال تسهیلات نیز داده شده است.   

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری شهرستان رامیان کاخ شهری رامیان است که مشکلات مالکیتی آن در آینده‌ای نزدیک حل شده ، تبدیل به کاخ موزه شهری می‌شود ومرمت آن نیز به زودی آغاز می‌شود.  

وی تصریح کرد: مراسم بزرگ روز عاشورای رامیان ثبت ملی شده و به زودی مراسم سنتی حنابندان رامیانی که ثبت استانی شده است ثبت ملی می‌شود.    

کریمی یادآور شد: برای حمام ایلخانی رامیان که یکی از جاذبه های گردشگری  شهرستان و استان است،  سرمایه گذار انتخاب شده است و در سال آینده کار خود را آغاز می‌کند.    

وی بیان کرد: شعار امسال استان در بحث گردشگری، گلستان نگارستان ایران و پایتخت اکوتوریسم کشور است و در همین زمینه قصد داریم ۵ نوروزگاه را در نقاط مختلف استان با حضور همه اقوام برگزار کنیم.   

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: دهکده گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در رامیان نیز برگزار می‌شود و مجری طرح خانه مسافر شهرستان رامیان نیز انتخاب شده است.  

وی با بیان اینکه در نوروز امسال حدود ۵۲۵ هزار نفر در استان گلستان اقامت داشتند، تاکید کرد: برای نوروز سال ۹۶ هدف گذاری کرده‌ایم که بتوانیم حدود ۷۰۰ هزار نفر را امیدواریم پذیرا باشیم.

برچسب‌ها