ساری- رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران گفت: از ۲۴ اسفند تا نیمه فروردین ۵۲ پایگاه جاده ای و ۳۱ پایگاه شهری این مرکز به مسافران نوروزی و مردم استان خدمات خود را ارائه می دهند.

۸۴ پایگاه فوریت های پزشکی در مازندران آماده خدمت به مسافران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین، یحیی صالح طبری ظهر دوشنبه در نشست خبری که با موضوع اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با ۸۴ پایگاه که شامل ۳۱ پایگاه شهری و ۵۲ پایگاه جاده ای آماده ارائه خدمات در آستانه سال نو است.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ نفر نیروهای این مرکز در پایگاه های جاده ای آماده به خدمت هستند، افزود: ۱۵ پایگاه سلامت در ایام نوروز خدمات خود را به زائران ارائه می دهند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران آماده باش نیروهای این مرکز را از ۲۴ اسفند تا نیمه فروردین اعلام کرد و گفت: ۵۰ دستگاه موبایل آی سی یو به ناوگان اورژانس استان اضافه شده است.

وی به استقرار دو اتوبوس آمبولانس در ایام نوروزی در جاده های استان اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۸۱ هزار تماس تلفنی با مرکز اروژانس استان برقرار شد که ۴۰درصد آن مزاحمت تلفنی بود.

صالح طبری، با اشاره به در پیش بودن چهارشنیه آخر سال و مناسبت چهارشنبه سوری، گفت:  شمار مصدومین چهارشنبه سوری سال ۹۴  معادل۶۱ نفر بود که از این میزان ۴۷ نفر مرد، ۱۴ زن  بودند که از مجموع مصدومین ۵۵ درصد درمان سرپایی، شش نفر بستری و سه نفر به بیمارستانها اعزام شدند و یک قطع عضو هم  داشتیم که این آمار در مقایسه با سال ۹۳ کاهش داشته است.

وی درباره مسمومیت با گازمنوکسید کربن در سال جاری گفت: ۶۹نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که ۲۷ نفر توسط کارشناسان ما به بیمارستان اعزام، ۲۷ نفر در محل درمان شدند و شش نفر هم فوت شده بودند.

صالح طبری، در ادامه با اعلام اینکه در مجموع ۱۴۰ دستگاه آمبولانس داریم ادامه داد: ۵۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ به ناوگان اورژانس ۱۱۵ مازندران اضافه شده است.

وی، با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۳۰ کمپ تابستانی داشتیم، اظهار کرد: دو هزار و ۱۵۹ مورد به این کمپ ها مراجعه شده  که ۲ هزار و ۱۳۴ نفر خدمات سرپایی گرفتند و ۲۵ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

صالح طبری با تصریح اینکه در نوروز  هم کمپ های نوروزی ما دایر است و خدمات رسانی می کنند، از پیش بینی حدود ۳۰ کمپ در ایام نوروز خبر داد.

وی، از ۴۵ ماموریت با بالگرد توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران خبر داد و گفت: در ۱۵۵ حوادث ویژه ترافیکی ۶۷۳ مصدوم و ۳ فوتی داشتیم در عین حال این آمار در بین ۱۷۷ حوادث ویژه غیر ترافیکی شامل ۷۴ مصدوم و ۷۳ فوتی  بوده است.

برچسب‌ها