مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از برگزاری ویژه برنامه پرچمداران حجاب فاطمی مخصوص دانش‌آموزان دختر که به سن تکلیف رسیده‌اند به طور همزمان در سراسر کشور خبر داد.

محمدتقی فخریان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام پایانی سال جاری قرار دارد، ویژه برنامه‌ای با عنوان «ریحانه» مربوط به پرچمداران حجاب فاطمی و در ارتباط با دانش‌آموزان دختر دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه که به سن تکلیف رسیده‌اند به طور همزمان در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام پس از طرح و تصویب در ستاد راهبردی ویژه برنامه ریحانه در آستان قدس رضوی و حسب تأکید و رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل این بنیاد اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ائمه محترم جمعه استان‌ها و اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها و به طور همزمان در ۳۰ مرکز استان برگزار می‌شود.

فخریان افزود: برگزاری این ویژه برنامه در شهر مقدس مشهد به صورت متمرکز و با حضور و سخنرانی آیت الله علم الهدی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و با شرکت ۵۰۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس مشهد و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این ویژه برنامه علاوه بر گرامیداشت ایام ولادت باسعادت ریحانةالنبی حضرت فاطمه زهرا(س)، توجه به ضرورت و رعایت یکی از مهم‌ترین دستورات الهی یعنی عفاف و حجاب اسلامی می‌باشد، ضمن اینکه دانش‌آموزان دختری که در این ویژه برنامه شرکت می‌کنند اکثریت به سن تکلیف رسیده‌اند و اهمیت دادن به موضوع و مقوله چادر به عنوان بهترین و مهم‌ترین نماد حجاب فاطمی به منظور آشنایی و افزایش معرفت و شناخت این عزیزان نیز در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل این بنیاد اضافه کرد: در اجرای این ویژه برنامه در هر یک از استان‌های کشور، تعداد هشت قواره چادر متبرک به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به قید قرعه و به صورت نمادین به دانش‌آموزان دختری که در عرصه عفاف و حجاب برگزیده شده‌اند، تقدیم می‌شود.

فخریان در پایان یادآور شد: پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دانش‌آموز دختر دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در سراسر کشور و حدود ۵۰۰۰ نفر نیز از استان خراسان رضوی دراین ویژه برنامه شرکت نمایند.

برچسب‌ها