تبریز- فرماندار تبریز گفت: در کشور ما سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می شود و این در حالی است که دولت توان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل را دارد.

۵۰۰ هزار نفر هرسال به جمع بیکاران کشور افزوده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رحیم شهرتی‌فر در گردهمایی رؤسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت مختص گروه یا قشر خاصی نیست و باید همه اقشار جامعه در اداره کرد این نهاد تعیین کننده دخیل باشند.

وی با بیان اینکه نمود تحول تعلیم و تربیت در استان ارتقا رتبه کنکور از رتبه ۱۶ به دومی کشور است ، گفت: عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف به خصوص در دستگاه تعلیم و تربیت چشمگیر و شایان توجه است.

شهرتی‌فر در خصوص مسائل آموزش و پرورش اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت مختص گروه یا قشر خاصی نیست و باید همه اقشار جامعه در اداره کرد این نهاد تعیین کننده دخیل باشند.

وی با اشاره به چالش‌های فرآروی دولت ادامه داد : در کشور ما سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می‌شود و این در حالی است که دولت توان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل را دارد.

وی همچنین گفت: با تلاش‌ها و تدابیر اتخاذ شده امروز نرخ بیکاری در استان از ۱۲ و ۸ دهم درصد در سال ۹۲ به ۱۰ و ۲ دهم درصد در سال ۹۵ کاهش داشته است.

فرماندار تبریز،کمک‌های داوطلبانه مردم به آموزش و پرورش را حاصل ایجاد اعتماد ، شفافیت هزینه کردها و آگاهی بیشتر اولیا به نیازهای اساسی آموزشی در مدارس عنوان داشت و خاطرنشان کرد: در کنار نیازهای آموزشی و امکانات سخت‌افزاری مورد نیاز، نباید از پرورش انسان مستقل و متفکر در مدارس غافل شد و لازم است ابتدا روش درست اندیشیدن، تشخیص اولویت‌ها و قضاوت درست در مقابل شنیده‌ها را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.

در پایان سخنان فرماندار تبریز و به پاس حمایت‌های موثر و همراهی همیشگی وی در تمام برنامه‌های آموزشی و پرورشی، روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با اهدا لوح تقدیر از خدمات و حمایت‌های شهرتی‌فر فرماندار تبریز قدردانی کردند.

برچسب‌ها