قزوین- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: تمهیدات لازم برای برخورد با متخلفان چهارشنبه آخر سال فراهم شده است.

اجازه نمی دهیم جشن چهارشنبه سوری به عزا تبدیل کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح سه شنبه در نشست شورای مسئولان قضایی استان قزوین با بیان اینکه جشن چهارشنبه آخر سال در آیین ما روزی برای جشن و صله رحم بوده اظهار کرد: با این حال اخیرا گاهی این جشن به سوگواره تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان در گذشته از فرصت های گوناگون برای شادی و دورهم بودن استفاده می کردند، ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی های انجام شده چهارشنبه سوری آرامی در قزوین داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: ما خواستار برگزاری چهارشنبه سوری شاد برای مردم هستیم که بتوانند در این شب از بودن کنار خانواده لذت ببرند و همه تلاش خود را برای مقابله با مخالفان این شادی می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی با ساده لوحی نمی خواهند  این آیین باستانی ارزشمند با آرامش برگزار شود، ادامه داد: در شرایط اقتصادی ایجاد شده در جامعه، مشکلات زندگی زیاد شده اما اجازه نمی دهیم که دشمنان در آستان جشن بزرگ ما ایرانیان با سوءاستفاده این شادی را از مردم ما بگیرند.

تحرکات سودجانه برای افزایش قیمت گوشت شناسایی شدند

حجت الاسلام صادقی همچنین به تلاش دست های پشت پرده برای افزایش قیمت گوشت اشاره کرد و گفت: برخی بازارها تلاش داشتند که از افزایش قیمت گوش بهره بگیرند و تحرکاتی را در بازار ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت صورت گرفت اما تحرکاتی سودجویانه شناسایی و خنثی شد و امیدواریم بتوانیم این مشکل را برای مردم برطرف کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه مسئولان باید در کنترل قیمت و وضعیت کالاهای شب عید با برنامه های بهتری وارد عمل شوند، ادامه داد: این مردم در شرایط سخت همواره همراه نظام بوده اند و اکنون وظیفه نظام است تا در شرایط اقتصادی با مردم همراهی داشته باشد.

برچسب‌ها