شهرکرد- معاون ‌دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امسال ۷ هزار نفر برای درمان به مراکز MMT استان مراجعه کردند.

۷۰۰۰ بیمار در مراکز M.M.T چهارمحال و بختیاری‌ پذیرش شدند

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حسینی ظهر سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز MMT ثابت هستند، اظهار داشت: امسال ۷ هزار نفر برای درمان اعتیاد به مراکز M.M.T استان مراجعه کردند.

وی به نظارت بر این مراکز توسط بسیج جامعه پزشکی استان اشاره کرد و افزود: براساس نظارت‌های انجام شده ۱۱ مرکز دارای وضعیت قرمز و ۱۰ مرکز دارای وضعیت سبز هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: مراکزی که وضعیت قرمز داشته‌اند به‌صورت مکتوب به مراجع مربوطه منعکس کردیم و در کمیسیون ماده ۳۱ نقص این مراکز بررسی شد همچنین با توجه به بازدیدهای قبلی صورت گرفته سهمیه دارویی مراکزی که برای مرتبه سوم دارای نقص و ضعف بودند کاهش داده شد.

حسینی با بیان اینکه نظارت مستمر یکی از مهمترین ابزارهای کیفی‌سازی مراکز ترک اعتیاد MMT است، تاکید کرد: هر زمانی که در بازدیدهای مجدد ما مشخص شود این مراکز نقص را برطرف کرده‌اند درصدی از سهمیه دارویی آن‌ها برگردانده می‌شود.

وی به انجام بازدید از آزمایشگاه‌های مواد مخدر استان اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدیدها نقایص به آزمایشگاه‌ها تذکر داده شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع و اصلاح آن‌ها بکوشند.

شهرام مقدس معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه بیان کرد: اکنون ۱۴ مرکز اقامتی و کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در سال جاری پذیرش داشته‌اند.

وی‌ با اشاره به تعداد اندک مراکز M.M.T این سازمان خاطرنشان کرد: همچنین ۹۱۰ نفر نیز در مراکز MMT، مرکز دولتی بهزیستی و مرکز DIC استان پذیرش شده‌اند.

برچسب‌ها