رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: براساس توافق حاصله مابین هیأت عالی نظارت بر انتخابات در شوراها و ستاد انتخابات کشور، حوزه‌های انتخابیه‌ای که شوراهای آن‌ها 7 تا 9 نفر است انتخابات شوراها الکترونیکی برگزار خواهد شد.

حوزه‌هایی که انتخابات شوراها در آن‌ها الکترونیکی برگزار خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سیدشهاب الدین چاوشی اظهار داشت: ستاد انتخابات استان تهران تمهیدات لازم را در جهت آموزش نیروها در دست اقدام دارد و ستاد تبلیغات انتخابات کشور نیز برای آموزش عمومی در این زمینه از طریق تیزرهای تلویزیونی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: هرچند که انتخابات در تمام حوزه­‌ها  الکترونیکی نیست اما در 19 شهر استان تهران که شوراهای 7 تا 9 نفره دارند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که می­تواند الگوی اطمینان­ بخشی برای انتخابات بعدی از جهت مسائل فنی و اجرائی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این شیوه تمام مراحل به صورت الکترونیکی انجام می­شود اما متقاضیان ثبت­ نام برای امضای نهایی فرم ثبت­نام باید در فرمانداری­ ها و بخشداری­ها حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: آن‌چه به عنوان پیش ثبت­نام در انتخابات شوراها اعلام شده در واقع تسهیلی برای رفاه حال ثبت نام کنندگان و جلوگیری از ازدحام مراجعان و ترافیک کاری است و چنانچه افرادی مدارک ثبت­نام­شان آماده باشد، می­‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان نسبت به پیش ثبت­‌نام اینترنتی اقدام نمایند و در هنگام مراجعه حضوری به فرمانداری­‌ها و بخشداری­‌ها با تطبیق اطلاعات حضوری آنان با اطلاعات وارده در فرم پیش ثبت­نام، بدون معطلی ثبت­‌نام آنان انجام می‌شود و فرم اینترنتی را که مشخصات آن با مدارک حضوری توسط همکاران ما در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تطبیق داده می‌شود امضاء و ثبت­‌نام، نهایی می‌گردد.

هیأت­های اجرایی انتخابات شوراها از 25 تا 29 اسفند در سطح حوزه­ های انتخابیه تشکیل و وظایف قانونی خود از جمله بررسی صلاحیت­ های داوطلبان را آغاز خواهند کرد.ثبت­‌نام رسمی انتخابات شوراها از 30 /12 /95 تا 6 /1 /96 به مدت هفت روز در محل فرمانداری­‌ها و بخشداری­‌های سراسر استان تهران انجام خواهد شد و افراد داوطلب باید از هم اکنون مدارک مورد نیاز برای ثبت­ نام را تهیه و آماده نمایند.

بررسی صلاحیت داوطلبان برای عضویت در شوراهای شهر و روستا توسط هیأت‌های اجرایی انجام و چنانچه افرادی واجد صلاحیت شناخته نشدند در صورت اعتراض طبق قانون ظرف 3 روز از 3 اردیبهشت سال جاری توسط هیأت عالی نظارت استان تهران مورد رسیدگی مجدد قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها