شهرکرد: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ درصد چشمه‌ها و قنوات استان بر اثر خشکسالی خشک شده است.

۶۰ درصد از چشمه‌ها و قناتهای چهارمحال و بختیاری خشک شده است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی شامگاه سه شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه در مسئله آب تلاش‌های زیادی شده است، اظهار داشت: شورای عالی آب قانع شده است طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به خشکشالی‌های چند سال گذشته، افزود: مشکل فقط اصفهان نیست، خشکسالی بیداد کرده به گونه‌ای که اکنون ۶۰ درصد قنوات و چشمه‌های استان خشک شده اما همه فکر می‌کنند دیگران به سهم آب دستبرد زده‌اند، ما اگر بگوئیم هیچ آبی از زاینده‌رود نمی‌خواهیم باز هم مشکل اصفهان حل نمی‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به صرف ۸ تا ۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرک گردشگری شیدا، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک این منطقه گردشگران زیادی از داخل و خارج استان جذب می‌کند.

سلیمانی به افتتاح و کلنگ‌زنی ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در ۳ سال گذشته اشاره کرد و گفت: فولاد سفیددشت جزو ۸ پروژه شاخص کشور بود که اکنون فاز ۲ آن ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم فاز ۲ آن حداکثر تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی به صرف ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده کارون ۴ و افتتاح آن اشاره و تصریح کرد: ۷۳ میلیارد تومان از هزینه ساخت جاده کارون ۴ در این دولت تامین شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۴۰ سازمان مردم نهاد فعال در استان، تاکید کرد: خانه جوانان استان فروردین ماه سال آینده در ساختمانی استیجاری به بهره‌برداری می‌رسد همچنین لازم است در مراکز شهرستان‌ها نیز از ساختمان‌های بدون استفاده ادارات یا اجاره‌ای برای سمن‌سرا استفاده شود.

سلیمانی تاکید کرد: سازمان ورزش و جوانان باید برنامه پیشنهادی سال ۹۶ خود را به وزیر ورزش و جوانان ارائه دهد تا در بودجه ۹۶ اعتباری برای خانه جوان استان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی باید برای پیشرفت و توسعه استان و کشور کمک کنند، خاطرنشان کرد: هنر سازمان‌های مردم نهاد به مشارکت گرفتن مردم است چرا که آن‌ها باید بین دولت و مردم، اقتصاد و مردم، گردشگری و مردم و عمران و مردم ارتباط برقرار کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اشتغال فقط دولتی و کارخانه‌ای نیست، ادامه داد: سمن‌ها می‌توانند با فعالیت در زمینه مشاغل خانگی و یا کارگاه‌های صنایع دستی در مسیر ایجاد اشتغال ایفای نقش کنند ضمن اینکه تسهیلات خوبی نیز در این زمینه پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها