بجنورد- مدیر کل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده‌های سوسیس ،همبرگر،کباب لقمه و کالباس در استان به تعلیق درآمده است.

پروانه کاربرد استاندارد اجباری فرآورده های سوسیس- همبرگر در خراسان‌شمالی تعلیق شد

به گزارش قدس آنلاین، فهیمه مهمان نواز اظهارکرد: نظر به تصمیم کمیته علایم اداره کل، پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی پرهام تذری در صنعت غذایی مربوط به فرآورده های سوسیس با ۶۱ تا ۸۰ درصد گوشت قرمز، همبرگر خام منجمد با ۶۰ درصد گوشت قرمز ،کباب لقمه خام منجمد با ۷۰ درصد گوشت قرمز و کالباس با ۵۱ تا ۶۰ درصد گوشت قرمز به علت مردودی در آزمون بافت شناسی تعلیق شد.

وی افزود: این واحد تولیدی نسبت به انجام سریع و به موقع موارد از قبیل عدم استفاده از نشان استاندارد و توقف هر گونه تولید، تمرکز و فروش فرآورده فوق، جمع آوری محصولات غیراستاندارد توزیع شده در مراکز عرضه و بازار و توقف هرگونه تبلیغات اقدام کند.

مهمان نواز ادامه داد: این واحد تولیدی باید حداکثر ظرف مدت  سه ماه از تاریخ کمیته علایم، نسبت به انجام اقدامات لازم به منظور انطباق کیفیت فرآورده فوق با استاندارد ملی مربوطه برای حصول شرایط رفع تعلیق پروانه و رعایت سایر قوانین مربوطه اقدام کند در غیر این صورت، ابطال پروانه در دستور کار کمیته علایم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها