یزد - مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: هشتمین طرح آرامش بهاری اوقاف وامور خیریه استان یزد در ۵۵امامزاده وبقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

طرح آرامش بهاری در ۵۵امامزاده و بقاع متبرکه استان یزد برگزارمی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زارع‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نوروز فرصت نوشدن و تجدید بیعتی دوباره با طبیعت است اظهارداشت: در هفت سال گذشته طرح آرامش بهاری به صورت متوالی برگزار شده وامسال هم  هشتمین دوره این  طرح همزمان با سراسرکشور در بقاع متبرکه و امامزاده های استان  برگزار می شود.

وی افزود: طرح آرامش بهار ی استان یزد در تاریخ ۲۷اسفند با حضور حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور درآستان امامزاده  سید محمد جعفر یزد به طور رسمی افتتاح می شود  که شبکه استانی تابان وشبکه پنج این برنامه را به شکل مستقیم پوشش می دهند و مراسم اختتامیه این طرح در تاریخ ۱۷فروردین ۹۶در همین امامزاده برگزار می گردد .

زارع  زاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نکته تاکید دارند که امامزاده ها وبقاع مذهبی باید به قطب های فرهنگی تبدیل شده و اماکن وبقاع متبرکه استان یزد هم  این ظرفیت را دارند به به مراکز فرهنگی تبدل شوند .

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری اوقاف وامور خیریه استان یزد با ۴رویکرد مهم در استان برگزار می شود گفت: تبدیل امامزاده های استان به قطب فرهنگی ، تقویت باورهای دینی ومذهبی و ارتقای سطح فرهنگی مجاوران ومسافران و تبلیغ سنتهای ایرانی و اسلامی، خدمت رسانی مطلوب وشایسته به مسافران و شناسایی و معرفی امامزاده ها وبقاع متبرکه به مسافران نوروزی مهمترین اهداف طرح آرامش بهاری می باشد.

زارع زاده گفت: یکی از مهم ترین برنامه های که اوقاف در این طرح دنبال می کند برگزار ی مراسم سال تحویل می باشد و در تمامی امامزاده ها وبقاع متبرکه  برنامه های خوبی در نظرگرفته شده است.

این مسئول ازبرگزاری۲۵خیمه معرفت در ۵۵امامزاده وبقعه استان خبرداد و افرود: مهمترین هدف خیمه های معرفت بهره گیر ی از روش های نوین برای تبلغ وترویج معارف دینی می باشد و ۶۲روحانی ومبلغ از حوزه ها ی علمیه قم و خود استان در این خیمه ها پاسخ گوی نوجوانان ومردم می باشند و مشاوره های علمی ومذهبی نیزدر این خیمه ها  به افرادا ارائه ی شود .

زارع زاد ه گفت: در ۲۳امامزاده استان در ایام تعطیلات نوروزاسکان موقت و دائم به مسافران نوروزی ارائه می شود.

این مسئول به برگزاری مراسم ویژه طرح آرامش بهاری در مسجد جامع استان اشاره کرد واظهارداشت: این مسجد یکی از میراث ها ی معنوی وفرهنگی استان می باشد  وباهمکار ی میراث فرهنگی استان برنامه های خاصی در این ایام  در این مرکز مهم برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان گفت: اکثر اماکن تاریخی استان موقوقه می باشند و مسافران نوروزی بازدیدهای بیشماری ازاین اماکن دارند ولی دراین اماکن طرح آرامش بهاری اجرا نمی شود واین طرح در ۵۵امامزاده وبقاع متبرکه استان برگزار می شود .

این مسئول خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم در تمام امامزاده ها وبقاع متبرکه استان  تسهیلاتی را فراهم سازیم تا مردم با خیالی آسوده در این اما کن حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها