بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آماده باش یک هزار و ۸۵۰ نفر امدادگر در روز در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۲۴ پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در خراسان جنوبی خدمت رسانی می کنند.

۱۸۵۰ امدادگر خراسان جنوبی در ایام نوروز آماده باش هستند

به گزارش قدس آنلاین، جواد خامسان صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آغاز طرح نوروزی بیان کرد: در ایام نوروز ۲۴ پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در خراسان جنوبی خدمت رسانی می کنند.

وی از آماده باش ۲۲ دستگاه آمبولانس در ایام نوروز در استان خبر داد و یادآور شد: در این ایام ۲۶ پایگاه ثابت، سیار و موقت با یک هزار و ۸۵۰ نفر امداد گر در روز به مردم ارائه خدمت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی  ۱۱ ست نجات، ۱۱ خیمه نماز و یک ایستگاه سلامت رانندگان در سطح استان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است.

خامسان خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی پایگاه بالگرد امداد هوایی استان نیز از ۵ تا ۱۵ فروردین ماه در خدمت مسافران نوروزی است.

وی به آمار امداد رسانی از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۶ حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوست که از این تعداد حادثه یک مورد جنگل و مرتع، ۳۹ مورد برف و کولاک و ۱۰ مورد مربوط به خدمات مناسبتی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۴ مورد حوادث جاده ای در استان به وقوع پیوست افزود: همچنین در این مدت ۲ مورد حوادث دریایی و ساحلی، ۱۶ مورد حوادث کوهستانی، ۷ مورد ریزش آوار، ۱۲۲ مورد خدمات حضوری، یک مورد زلزله، ۷۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۲۰ مورد حوادث شهری و ۴ مورد صنعتی به وقوع پیوست.

خامسان با بیان اینکه در این مدت ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر آسیب دیدند یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۳ نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی مجموع کل تیم های عملیاتی اعزام شده به مناطق را یک هزار و ۴۱۶ تیم عنوان کرد و بیان کرد: در این مدت مجموع کل نیروهای عملیاتی نیز ۴ هزار و ۱۹۵ نفر روز بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام ۸۹۱ دستگاه آمبولانس به مناطق عملیاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مجموع عملیات رهاسازی شده نیز ۱۴۲ مورد بوده است.

خامسان به عملیات انجام شده در ۴شنبه سوری پایان سال اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا ۱۵ تیم با ۴۶ نفر نیروی عملیاتی به مناطق حساس اعزام شدند.

وی از اعزام ۱۰ مورد آمبولانس در شب چهارشنبه سوری خبر داد و بیان کرد: در این راستا یک مورد اطفاء حریق انجام شده است.

برچسب‌ها