یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، یک هزار و ۳۰۲ نفر عضو اصلی شامل ۱۱۷ نفر در شهرها و هزار و ۱۸۵ نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.

۱۳۰۰نفر درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزدبرگزیده می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طالبی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: امروز شروع رسمی روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و در این خصوص از ۱۵ دی امسال اعضای ستاد انتخابات استان با حکم استاندار منصوب و فعالیت خود را برای تمهید مقدمات انتخابات آغاز کردند.
وی به برگزار ی ۹ جلسه اشاره کرد وافزود: این جلسات  ۶۰مصوبه داشته ضمن آنکه ۶کارگروه زیرمجموعه این ستاد در کنار ستادها و کارگروه های شهرستانی فعال شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: یزد یکی از استان‌های پیش رو در کشور به لحاظ درصد پوشش شعب گرفتن اخذ رای در سامانه الکترونیک انتخابات است، و در سال گذشته در سامانه انتخابات الکترونیک در کشور رتبه نخست را کسب کردیم و امیدواریم در این دو انتخابات نیز موفق شویم.

طالبی استفاده از امکانات عمومی و دولتی در انتخابات را تخلف دانست وافزود: کارکنان نیز در ساعات اداری نمی توانند فعالیت تبلیغی داشته باشند ضمن آنکه دستگاه ها موظف هستند امکانات و نیروهای مورد نیاز ستاد انتخابات را در اختیار این حوزه قرار دهند.

معاون استاندار یزد در خصوص وضعیت آخرین برآوردها برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت : ملاک این دوره از انتخابات ، آمار سرشماری جدید بوده و حوزه‌های انتخابیه شهرها و روستاها بر اساس این آمار ویرایش شده است.
وی افزود: بر این اساس در استان یزد ۳۸۱ شورای روستایی شامل ۳۶۰ شورای سه نفره و ۲۱ شورای ۵ نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز ۲۱ شورای شهر شامل یک شورای ۱۱ نفره در شهر یزد ، ۳ شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
این مسئول درباره شرایط داوطلبان خاطرنشان ساخت: از لحاظ سنی داشتن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت است.

برچسب‌ها